פרסום בגוגל – עלויות, המדריך הקצר
הרבה עסקים רוצים לדעת בכמה צריך לפרסם בגוגל כדי לקבל תוצאות. אז בואו נבין בדיוק ממה העלות מורכבת ומה מתאים לכל עסק.
ראשית צריך להבין שכל אחד יכול לפתוח חשבון פרסום בגוגל ולהתחיל לפרסם לבד ואז בעצם עלות הפרסום מורכבת ממה שצריך לשלם לגוגל, אבל, וזה אבל גדול, אם לא יודעים איך לפרסם אפשר לשרוף הרבה כסף עם אפס תוצאות ומהר.
ולכן חשוב לדעת כמה עולה לפרסם בגוגל עם חברה או אדם שמתחים בכך.
אז בעצם עלות הפרסום מתחלקת לשתיים:
- תשלום עבור המשווק שמפרסם בשבילכם, וכאן זה תלוי בכמה גורמים כמו האם אתם בוחרים בחברה או פרילנסר, מה תקציב הפרסום שלכם וכמה עבודה יש על ההקמה ושוטפת. בגדול המחיר לניהול נע בין 1000 ל 2200 לחודש או בין 12% ל – 15% מתקציב הפרסום.
יש חברות שגובות גם דמי הקמת קמפיין חד פעמיים בעלות נוספת , וכאן זה תלוי בחברה ובכמות העבודה שיש על ההקמה החלק השני של עלות הפרסום זה התשלום לגוגל עבור הצגת הפרסומים שלכם או קליקים (זה תלוי בסוג הקמפיין, יש קמפיין חיפוש, יש מדיה, יש שופינג ויש יוטיוב), וכאן זה באמת תלוי במטרות ובתקציב שלכם כמו גם במוצר או שירות שאתם מוכרים. עוד מעט אסביר למה הכוונה.
אז כמה עולה פרסום בגוגל?
אז כמו שהזכרתי בקצרה, זה תלוי בכמה דברים.
הדבר הראשון זה סוג הקמפיין. קמפיין מדיה למשל מציג את המודעות שלכם באתרים שונים בלי שאנשים חיפשו באותו רגע משהו סציפי, ולכן העלות מחושבת לפי החשיפות (כמה פעמים המודעה או הבאנר שלכם הוצג).
הסוג השני והיותר רלוונטי לגבי רובנו נקרא 'קמפיין חיפוש', שבעצם אומר שאנחנו אומרים לגוגל עבור אלו מילים וביטויים להציג את המודעות שלנו.
במקרה כזה אנחנו משלמים כל פעם שמישהו מקליק על המודעה שלנו והתשלום נקבע לפי מכרז. אנחנו קובעים כמה אנחנו מוכנים לשלם על הקלקה ולפי זה גוגל מחליט אם להציג את המודעה שלנו בתוצאות החיפוש ובאיזה מקום.
וכאן זה תלוי במה אנחנו מוכרים וכמה מתחרים מולנו על מקום טוב בתוצאות החיפוש. אם יש לנו חנות סלולרי ואנחנו מפרסמים את האייפון החדש שיצא, ויש עוד הרבה מתחרים אז כדי להופיע ובמקום טוב נצטרך להיות מוכנים לשלם יותר על כל קליק.
אם אין הרבה מתחרים אז המחיר שנשלם יהיה נמוך יותר.
הערה: השאלה האם ובאיזה מיקום המודעה שלנו תופיע תלויה לא רק במחיר אלא בגורמים נוספים ולא פחות חשובים כמו למשל איכות המודעה ואיכות הדף שאנחנו מפנים אליו (כן, בניגוד לפייסבוק, כדי לפרסם בגוגל צריך דף נחיתה או אתר שאליו מפנים את המקליק, למרות שגוגל הוסיפו כלי חדש יחסית של טופס למילוי שלא מצריך אתר, אך עדיין אין תחליף לאתר או דף בפרסום בגוגל).
איך תדעו כמה להציע עבור כל קליק ואיך להחליט על תקציב הפרסום?
למזלנו יש לגוגל כלי חינמי שבו אפשר להקיש מילים שאנחנו רוצים להופיע כאשר מחפשים אותן וגוגל יגיד לנו כמה פחות או יותר נצטרך לשלם, כמה חיפושים בחודש יש בממוצע לביטוי הזה ואפילו האם התחרות גבוהה או נמוכה.
לגבי כמה צריך להשקיע בפרסום כדי לקבל תוצאות זה תלוי בתחום ובתחרות. העלות לפרסום לעורכי דין למשל במיוחד בתחומי משפחה יכולה להיות יקרה, ולעומת זאת פרסום לרופאי שיניים הוא זול יחסית.
בשורה התחתונה, בגלל שמדובר בשיטת מכרז, עלות ההשקעה תלויה בתחרות שיש על המילים שאנחנו רוצים להופיע עבורם ומה המטרות שלנו. אם אני מפרסם משרד עו"ד גדול שרוצה לגייס הרבה לקוחות אז נשקיע יותר בפרסום מאשר משרד קטן שמספיק לו פחות לקוחות. כמובן שאני משוחד, אבל האמת שלפרסם בגוגל זה מדע ואומנות וכשיודעים מה עושים ואוהבים את זה אפשר להגיע לתוצאות מעולות, ולעומת זאת אם לא מכירים ולא יודעים הכסף שהקצבתם לפרסום פשוט נעלם בלי לתת שום החזר.
אז בכמה לפרסם בגוגל?
כמו שהבנתם אין תשובה אחת לכולם.
אני יכול לומר לכם שאם אתם עובדים עם חברת שיווק או פרילנסר ואתם רוצים פניות ממתעניינים (לידים), כדאי שתשקיעו לפחות 1500 בקמפיין, שזה כ – 50 ליום וזאת כדי שהפרסום יהיה אפקטיבי ויביא תוצאות כמה שיותר מהר ואז הוא יכסה את סך ההשקעה שלכם בפרסום ויתחיל להביא לכם הכנסה ורווחים.
לתחום האי-קומרס הייתי ממליץ להתחיל עם סכום של 100 ליום, ולשלב עם רימרקטינג ושיווק במייל שכן מדובר בתחום יותר מאתגר ואחוז ההמרה שם מקליק ראשון יותר נמוך.
תכל'ס, כמה עולה לפרסם בגוגל?
אם אתם עובדים עם חברת שיווק מקצועית או פרילנסר זה יעלה לכם בסביבות 3,000 מינימום (בהנחה שהחברה לוקחת 1500 ולפרסום אתם משקיעים עוד 1500). עבודה בתקציבים יותר נמוכים פשוט לא משתלמת ברוב המקרים לכם כעסק.
מקווה שעשיתי לכם קצת סדר ואתם יודעים למה לצפות כשאתם מפרסמים בגוגל.
רוצים לדעת האם פרסום בגוגל מתאים לעסק שלכם או אולי דווקא פייסבוק ואינסטגרם יעשו את העבודה?
מחפשים מקצוען לפרסום בגוגל ומתלבטים איזה סוג פרסום הכי מתאים לכם (כמו שאמרתי בגוגל יש כמה מקומות שונים לפירסום)? תשאירו פרטים ואני אשמח לעזור לכם בשיחת עומק לעסק שלכם ללא כל התחייבות מצדכם.
רוצים שאעזור לכם לקדם את העסק שלכם בפייסבוק, אינסטגרם או גוגל?
השאירו פרטים ואחזור אליכם