שני המקרים היחידים שבהם מומלץ להשתמש בקמפיין תנועה בפייסבוק
יש לך אתר אינטרנט ואתם רוצים שאנשים יקנו שם, ישאירו פרטים או יורידו את המדריך החינמי שלכם כדי להכנס לרשימת תפוצה.
אתם אולי שוקלים להשתמש בקמפיין תנועה בפייסבוק כי הוא זול יחסית ויביא לכם אנשים לאתר.
אם כך אז המשיכו לקרוא ותגלו למה זאת טעות ומהן הפעמים היחידות שמומלץ להשתמש בקמפיין עם מטרת תנועה בפייסבוק.

הקדמה קצרה על מטרות קמפיין והאלוגריתם של פייסבוק
כאשר קובעים את המטרה של הקמפיין שלנו בפייסבוק, חשוב שהיא תהיה תואמת את מה שאנחנו רוצים שאנשים יעשו. הסיבה היא שפייסבוק יודע למצוא בצורה טובה אנשים לפי המטרה שקבענו לקמפיין ולכן אם אנחנו רוצים שאנשים ישאירו פרטים באתר אבל אנחנו אומרים לפייסבוק לחפש אנשים שפשוט יכנסו לאתר אנחנו מפספסים את קהל היעד שלנו, או מגיעים אליו בזמנים ובמקומות שיש סבירות גדולה יותר שהוא יכנס לאתר שלנו אבל לא יעשה שם את מה שאנו רוצים.
אז מתי בכל זאת נשתמש בקמפיין תנועה?
המשיכו לקרוא ותגלו:
2 המקרים שבהם מומלץ להשתמש בקמפיין תנועה בפייסבוק
המקרה הראשון הוא כאשר אנחנו לא יכולים לשים פיקסל מעקב באתר אליו אנו מפנים:
זה יכול להיות למשל אם יש לנו חנות אמזון או אתר אחר שאנחנו מוכרים שם מוצר או אולי אפליקציה שאנחנו רוצים להפנות אליה אנשים אבל האתר הזה לא מאפשר לנו לשים שם קוד מעקב.
יכול להיות שהאתר הוא שלכם אך על פלטפורמה שלא מאפשרת לכם לשים שם קוד מעקב (פיקסל), אך בכזה מקרה עדיף לדאוג לתקן את זה או לעבור לפלטפורמה אחרת כמו למשל שופיפיי או וורדפרס שמאפשרת התקנת קודי מעקב, אך עד שעושים זאת צריך ללכת על קמפיין תנועה.
המקרה השני הוא כאשר אנחנו פשוט רוצים תנועה לאתר או למאמר מסויים:
נניח לדוגמא שכתבנו מאמר ואנחנו רוצים שאנשים יראו את המודעה בפייסבוק ויעברו לאתר לקרוא את המאמר או הפוסט שכתבנו. במקרה כזה נוכל להשתמש בקמפיין תנועה (יש פעמים שגם נשתמש בקמפיין תפוצה אבל על כך נרחיב פעם אחרת).
זה יכול להתאים אם למשל אנחנו רוצים שאנשים יקראו מאמר ואח"כ להראות מודעות נוספות עם מטרת המרה לאותם אנשים שנכנסו וקראו את המאמר (אפשר לדעת אילו אנשים היו בעמוד יותר מזמן מסויים וגללו בעמוד יותר מאחוז מסויים ולבנות מהם קהל שיראה עוד מודעות שלנו).
מקרים שאנשים משתמשים בקמפיין תנועה ולדעתי זאת טעות:
- אני לא משתמש בקמפיין תנועה כדי לשלוח אנשים לעמוד מוצר כדי להראות להם את המוצר ואח"כ לעשות להם רימרקטינג.
- אני לא משתמש בקמפיין תנועה אם לקמפיין המרות יש מעט המרות ולכן הוא לא יוצא משלב למידה. בכאלה מקרים עדיין התוצאות טובות יותר עם קמפיין המרות מאשר קמפיין תנועה.
- אני לא משתמש בקמפיין תנועה רק בגלל שהקליקים יותר זולים.
מה יכול לקרות אם תשתמש בקמפיין תנועה כאשר המטרה שלך היא לא תנועה?
פייסבוק יראה את המודעות לאנשים שמקליקים בטעות על מודעות (ויש הרבה כאלה, בעיקר בנייד ששם רוב האנשים יגלשו בפייסבוק).
פייסבוק יראה את המודעות שלך לאנשים שמקליקים, נכנסים לאתרים אבל אף פעם לא עושים שם שום פעולה מעבר לזה.
רוצים שאעזור לכם לקדם את העסק שלכם בפייסבוק, אינסטגרם או גוגל?
השאירו פרטים ואחזור אליכם