אסטרטגיית "הקושי המקסימלי" לרשימת דוא"ל פעילה ורווחית
אסטרטגיית "קושי המקסימלי" אומרת שכדי לבנות רשימת דוא"ל פעילה ורווחית צריך דווקא להקשות להצטרף לרשימה שלכם.
שיטה זאת מתאימה לכל סוגי העסקים, גם פיסיים וגם דיגיטליים, כי בסופו של דבר רוב האנשים לא יכנסו לאתר שלכם וישר יקנו או אפילו ישאירו פרטים ללא תמריץ אך מצד שני יהיו הרבה שישאירו מייל לקבלת תמריץ או מתנה חינמית כלשהיא אבל ישכחו ממכם ישר אחרי, אלא אם כן תשתמשו באסטרטגיה של "הקושי המקסימלי".
אם יש לכם חנות שמוכרת מוצרים פיסיים כגון אוכל לכלבים, בגדים או מוצרי חשמל אז הצעת קופון או הנחה לקנייה ראשונה יכולה להיות אסטרטגיה יעילה יותר במקרה שלכם כדי לאסוף מיילים ולהוסיף אנשים לרשימת התפוצה שלכם, אך גם לכם כדאי להמשיך לקרוא על שיטת "קושי מקסימלי".
העצה הנפוצה ביותר שתשמעו באינטרנט לגבי בניית רשימת הדוא"ל שלך (או בעצם לגרום למישהו לנקוט בפעולה בכל דבר) היא "להפחית את הקושי".
זאת על מנת להקל ופשוט ככל האפשר עבור מבקרי האתר שלך להירשם לרשימה שלך בלחיצה אחת ולבקש כמה שפחות פרטים (בדרך כלל רק את כתובת האימייל שלהם).
ההיגיון שמאחורי זה ברור: ככל שמשהו יותר קשה לאנשים לביצוע אז זה יקטין את כמות האנשים שיעשו זאת.
עם זאת, זה בנקודה שבה כל אתר אינטרנט מציע משהו חינמי (המכונה "LEAD MAGNET" כלומר דוח קצר או PDF) למבקרים שלהם, וכל כך קל להצטרף למייל במינימום מאמץ שכעת גולשים נרשמים אליו כל דבר ודבר שהם יכולים אפילו בלי להיות בטוחים אם הם רוצים או לא.
לא כל נרשם לרשימת תפוצה שווה לך כסף.
מה שאומר שאם אתה עושה את זה פשוט מדי להצטרף לרשימת הדוא"ל שלך, אתה בסופו של דבר נשאר עם הרבה מבזבזי זמן ומחפשי חינם ברשימה שלך, כי זה היה כל כך פשוט עבורם להצטרף ולתפוס את המתנה החינמית שלך.
הם מבלבלים את הרשימה שלך, מגדילים את עלויות המנוי החודשיות שלך, מורידים את שיעורי פתיחת האימייל, מסמנים אותך כדואר זבל למרות שהם נרשמו וביקשו ממך לשלוח להם מיילים ואפילו מתלוננים הרבה.
אז מה האלטרנטיבה?
תקשה להצטרף לרשימה שלך.
בטח, זה נשמע לא פרודוקטיבי, אבל להפחיד את בזבזני הזמן מהיום הראשון מוביל לפחות לחץ, פחות טרחה ויותר כסף בכיס שלך בטווח הארוך.
אז מה התהליך לאסטרטגיית "הקושי המקסימלי"?
בעיקרון, הוספה של כמה שיותר "מכשולים" שמישהו יצטרך לעבור לפני שיוכל להפוך להצטרף לרשימת התפוצה שלכם.
כך רק הממוקדים והמסורים ביותר נרשמים והם בעצם רוצים ומצפים למיילים שלכם ויש סיכוי הרבה יותר גבוה שהם גם ינקטו את הפעולה שאתם רוצים, קנייה, הצטרפות לוואבינר או כניסה לאתר שלכם.
התהליך בו אני משתמש וממליץ הוא כדלקמן….
1. הטמיעו תיבת "פופ אפ" באתר המציעה מתנה חינמית כלשהיא (דו"ח חינמי רלוונטי לכם, קופון לרכישה וכו').
2. כשמשהו מסמן שהוא רוצה את המתנה על ידי לחיצה על כפתור "כן" בפופ אפ, להפנות אותו לדף נחיתה ייעודי לרישום לרשימת תפוצה.
3. לאחר מכן, בדף ההצטרפות המלא יש לפרט למה מצטרפים, כולל הסכמה לסעיף "אזהרה" שמציין שבהכנסת הפרטים, מצטרפים לרשימת שיווק, קבלת מיילים בתדירות כלשהי (לפרט) ולשליחת אימיילים פרסומיים אם הצעות לרכישה.
4. לאחר מכן נדרש להזין את השם המלא + כתובת הדואר האלקטרוני ולהסכים "להירשם לרשימת התפוצה השיווקית שלי", כך שזה ממש ברור שיש מיילים שמגיעים וזה לא רק כדי לקבל משהו חינם.
5. ברגע שמזינים את הפרטים מופנים מחדש לדף "תודה" המודיע שיש לאשר כעת את כתובת הדוא"ל כדי לאשר ב-100% שהנרשם רוצה להתווסף לרשימת הדוא"ל שלכם.
בדף הזה יש לתת הוראות ברורות כיצד לאשר את המיילים ממכם.
6. ברגע שהנרשם מאתר את המייל ששלחתם אליו ומאשר את כתובת הדוא"ל שלכם לשליחת מיילים, רק אז נשלח אליו אימייל "ברוך הבא" הכולל קישור להורדה החינמית שלך.
אז כפי שאתם יכולים לראות, יש 6 שלבים בתהליך "קושי מקסימלי" רק כדי לקבל את המתנה החינמית.
עכשיו כל מי שמגיע לרשימה שלכם הוא מסור, רציני, מבין את הטכנולוגיה הבסיסית הדרושה לשיווק מקוון, יש לו זמן פנוי ורוצה לעשות מעשה…
האם זה לא בדיוק האדם שאתם רוצים?
תהיה לכם עבודה הרבה יותר קלה להפוך אותם ללקוחות טובים.
אתם לא חייבים ליישם את כל ששת השלבים, אבל אני מציע ליישם כמה שיותר שלבים בתהליך ההרשמה שלך.
רוצים שאעזור לכם לקדם את העסק שלכם בפייסבוק, אינסטגרם או גוגל?
השאירו פרטים ואחזור אליכם