| |

מודעות פייסבוק מול גוגל: מה הכי טוב לעסק שלך?

פייסבוק וגוגל הן שתיים מהפלטפורמות המובילות לפרסום ממומן לעסקים מכל הגדלים. כאן נדבר על פרסום בפייסבוק מול פרסום בגוגל שהן שתי השיטות המרכזית לפרסום עסקים ונשווה ביניהן לראות מה הכי מתאים לעסקים קטנים ובינוניים.

מדובר בפלטפורמות שונות מאוד עם קהלים ומקרי שימוש ייחודיים. גוגל חיפוש (Google Ads) היא הטובה ביותר עבור מותגים, מוצרים או שירותים שאנשים מחפשים באופן פעיל (למשל, שרברבים), בעוד שפייסבוק היא הטובה ביותר עבור פרסום מוצרים או שירותים שקהל יעד מסוים אינו בהכרח מחפש באופן פעיל, אך סביר להניח שהוא מתעניין בו (למשל, מיחזור משכנתא, השקעה בנדל"ן וכו').

דבר אחד המשותף לשתי הפלטפורמות הוא ששתיהן כוללות עקומת למידה ניכרת שזה אומר שכדי לדעת להשתמש בהן בצורה טובה ולא לזרוק כסף צריך לדעת מה עושים. מסיבה זו, מי שאין לו זמן ללמוד בוחר לעתים קרובות להשקיע במקום זאת בניהול מודעות מקצועי. זה מאפשר לבעל העסק להתרכז בעסק שלו ולתת לחברה לנהל את הפרסום כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר. אם אתם מעוניינים מוזמנים להשאיר פרטים לשיחת ייעוץ יותר ומגדיל את ההחזר על ההשקעה (ROI). התחל עם פגישת ייעוץ חינם עוד היום.

פייסבוק מול גוגל חיפוש במבט על

גוגלפייסבוק
כוונת הגולשפעיל – הצופים במודעות מחפשים באופן פעיל מוצר, שירות או מותג ספציפי וסביר להניח שהם מוכנים לקנותפסיבי – ייתכן שצופים במודעות מחפשים באופן פעיל מוצר, שירות או מותג ספציפיים או לא; הקהל ממוקד על סמך תחומי עניין ומידע דמוגרפי
אפשרויות מיקודמוגבל – דמוגרפיה חלקית של משתמשים; מסתמך במידה רבה על כוונת החיפוש.מקיף – דמוגרפיה של משתמשים, תחומי עניין, אירועי חיים, מיקום והתנהגויות קנייה. פייסבוק יודע עלינו הרבה מתוך מה שאנחנו עושים בפייסבוק ואינסטגרם (ואפילו וואטסאפ)
אפשרויות מיקום מודעותגוגל ושותפי החיפוש של גוגל (למשל, אמזון, ה-NY Times, הוושינגטון פוסט ומנועי חיפוש כמו Ask.com, ואחרים)פייסבוק (פיד, עמודה ימנית, סטוריס, רילס, מרקטפלייס וסרטונים), מסנג'ר, אינסטגרם (פיד וסטוריז) ורשת קהלים מורחבת שכוללת גם אתרים ברשת.
סוגי מודעותמודעות טקסט, להתקשרות טלפונית בלבד ומודעות שופינג. לאחרונה ניתן גם להוסיף תמונות למודעות טקסט אך לא תמיד יראו אותן.תמונה, וידאו, מצגת, קרוסלה, אוספים וחוויה מיידית
ממוצע הקלקה2% כלל עולמי1% כלל עולמי
קלות שימושמסורבל ומסובך יחסיתידידותי למשתמש (יכול להוות סכנה דווקא)

מודעות פייסבוק לעומת מודעות גוגל: מתי להשתמש בכל אחת מהן

מודעות Facebook ו-Google Ads משרתות מטרות עסקיות שונות. בדרך כלל עדיף להשתמש במודעות פייסבוק כדי לבנות מודעות למותג של מוצרים או שירותים שאנשים עשויים לרצות אבל לא בהכרח צריכים (או לא צריכים כרגע), כמו בגדים ואביזרי אופנה. Google Ads, לעומת זאת, היא הטובה ביותר להגדלת המכירות של מוצרים או שירותים שאנשים מחפשים באופן פעיל, כמו אינסטלטור, מנעולן או טיפול לבעיה רפואית למשל.

מתי להשתמש במודעות פייסבוק

מודעות פייסבוק הן הטובות ביותר לעסקים המבקשים להגביר את המודעות למותג שלה או למוצרים או לשירותים שהוא מוכר – במיוחד בקרב קהלים שאולי לא שמעו עליהם קודם לכן. עם אפשרויות נרחבות למיקוד קהל, פייסבוק מאפשרת למפרסמים להציג את ההצעות שלהם לקהל היעד הרצוי באמצעות מודעות טקסט, תמונה ומודעות וידאו מושכות.

הן מעולות לעסקים מקומיים שכן המיקוד הגיאוגרפי אצלם מדוייק, ובשילוב עם גיל, מין, תחומי עניין, ואפילו לקוחות עבר ניתן להגיע לדיוק גבוה לגבי מי יראה את המודעות של העסק.

מתי להשתמש ב-Google Ads

שימוש בגוגל טוב ביותר לעסקים עם מוצר או שירות שמשתמשים רוצים או צריכים ומחפשים באופן פעיל. מודעות אלו מכוונות בעיקר למשתמשים בשלב הקנייה, ולכן עותק מודעה שהוא תמציתי, חד משמעי, מקל על התקשרות או ביקור, ומדגיש את היתרונות הברורים של המוצר או השירות של המותג יהיה המוצלח ביותר.

כמובן שגם בגוגל משתמשים בכדי להגיע ללקוחות שעוד לא בשלים לקנייה, אך עדיין באמצעות מילות המפתח והאסטרטגיה הנכונה, ניתן לתפוס גם אותם בשלבים המוקדמים בכדי שיקנו ממכם ולא מהמתחרים כאשר הם מוכנים.

מודעות פייסבוק מול גוגל: איך הן עובדות

בקצרה: שתיהן פלטפורמות המבוססות על מכירה פומבית בהן העסק שלך מתחרה על מקום פרסום עם המתחרים הפועלות בצורה דומה עם שני הבדלים מרכזיים: מודעות פייסבוק ממוקדות על ידי קהלים והתשלום שם הנו בד"כ לפי חשיפה (ניתן לבחור על תשלום לפי קליק וזה תלוי במטרות הקמפיין) ומודעות גוגל ממוקדות על ידי מילות מפתח והתשלום שם הנו לפי קליקים.

מקום ההצגה של מודעות פייסבוק הנו למשתמשים בפייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר ורשת קהלים מורחבת (אתרים שלפייסבוק שטח פרסום בהם). גוגל חיפוש, לעומת זאת, הן מודעות חיפוש בתשלום המוצגות בתוצאות החיפוש של גוגל.

איך מודעות פייסבוק עובדות

פייסבוק, פלטפורמת מדיה חברתית ורשת עם 2.8 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, מציעה לעסקים את היכולת לפרסם באמצעות מודעות תשלום לפי חשיפה או קליק . המודעות נוצרות באמצעות הפלטפורמה החזקה של כלי הניהול של פייסבוק (Facebook Ad Manager), ולאחר מכן מוצגות לקהל ממוקד המוגדר על ידי דמוגרפיה של משתמשים, תחומי עניין, התנהגות ודפוסי מעורבות בפייסבוק. כחלק מתהליך יצירת המודעה, עסקים בוחרים תקציב מודעה, מיקום מודעה וזמן הצגת המודעה.

מיקוד הקהל של פייסבוק הוא מה שבאמת מבדיל אותה מגוגל. מכיוון שמשתמשי פייסבוק אינם נמצאים במדיה החברתית באופן פעיל ומחפשים מוצר או שירות, הפלטפורמה מעודדת המרות על ידי מתן אפשרויות מיקוד מקיפות למפרסמים – כולל גורמים כמו גיל, מגדר, הכנסה ותחומי עניין – המתואמים באופן הדוק עם תוכן המודעה (זה כמובן התפקיד של המפרסם לדאוג לכך). זה גם מה שהופך את השיווק והפרסום בפייסבוק ליעילים, למרות שהקהל חסר את אותה רמת כוונת קנייה כמו גוגל.

יצירת מודעות בפועל בתוך פייסבוק היא קלה יחסית. כאמור, מודעות בנויות באמצעות כלי ניהול המודעות של פייסבוק הידידותי למשתמש. כדי לבנות מודעות, לחצו על הלחצן "צור" במרכז השליטה של ​​החשבון שלך, ולאחר מכן בחרו את פורמט המודעה, את הקהל שלך, ערכו את הגדרות המודעה, כתבו את הטקסט של המודעות שלכם והוסיפו תמונות (או סרטונים או שניהם).

כשהן עוצבות בקפידה וממוקדות במומחיות, מודעות פייסבוק לוכדות את תשומת הלב והעניין של הגולשים, שגם מגבירה את המודעות למותג וגם מייצרת מכירות. עם זאת, חשוב לציין שייתכן שייקח יותר זמן להמיר לידים של פייסבוק ללקוחות מכיוון שהם אינם מחפשים באופן פעיל את המוצר או השירות שלכם.

איך מודעות גוגל עובדות

גוגל הוא מנוע חיפוש שנותן לעסקים את היכולת לפרסם ברשת שלו באמצעות מודעות תשלום לפי קליק. Google Ads מופיעה בחלק העליון של דפי תוצאות החיפוש כמעט באותו פורמט כמו תוצאות החיפוש האורגניות על סמך מילות המפתח שחיפש המשתמש והאופן שבו מילות מפתח אלו מתיישבות עם תוכן המודעה. כדי ליצור מודעת Google, מפרסמים נרשמים לגוגל ופותחים חשבון מודעות שם (חייבים לפתוח חשבון מייל של גוגל לפני), ולאחר מכן מוסיפים טקסט בלבד של מודעות ופרטי מיקוד לפי מילות מפתח.

כוונת הקהל היא מה שמייחד את המודעות בגוגל לעומת פייסבוק. בגוגל, משתמשים מחפשים באופן פעיל מוצר או שירות ספציפי, או את התשובה לשאלה ספציפית. אם אתה יכול לספק את המידע המדויק שהם מחפשים, יש סיכוי גבוה יותר שהם ירכשו את המוצר או השירות שלך או יתקשרו עם המותג שלך. בניגוד למודעות פייסבוק, מודעות גוגל מופעלות בעיקר על ידי מילות מפתח ומונחי חיפוש.

המודעות בנויות בממשק המודעות של גוגל (Google Ad Manager), אשר נחשב בדרך כלל כלא קל ופחות אינטואיטיבי לשימוש. ובכל זאת, מפרסמים יכולים לבנות במהירות מודעה מבוססת טקסט על ידי יצירת מסעות פרסום, סדרת מודעות ומודעות בודדות עם כותרת ותיאור.

עסקים שלהם מוצרים או שירותים פשוטים עם מקרי שימוש ברורים מרוויחים הכי הרבה מגוגל; קל ללכוד מילות מפתח בחיפוש ולעודד משתמשים ללחוץ ולקנות באמצעות שפה פשוטה ומעשית. מסעות פרסום עם מטרות עקיפות יותר – כמו מודעות למותג, מעורבות מרובת שלבים או מוצרים מסובכים – סביר להניח שלא יצליחו באותה מידה בגוגל.

אם החיפוש בתשלום נשמע כמו מה שאתם מחפשים ואתם מפרסמים גם בחו"ל, שווה לשקול גם שימוש במודעות של מיקרוסופט (לשעבר Bing Ads). הם דומים לגוגל, אך מוצגות ברשת החיפוש של מיקרוסופט (למשל, תוצאות דפדפן Bing, AOL, Yahoo, MSN.com ו-Edge) ולכן יש להם קהל שונה שנחשב לבוגר ועמיד יותר, מה שהופך אותה לפלטפורמה טובה יותר עבור עסקים מסוימים.

מודעות פייסבוק לעומת גוגל: נתוני תמחור וביצועים

בקצרה: מודעות פייסבוק זולות יותר, אך יש להן גם שיעור המרה ממוצע נמוך יותר.

כאשר בוחנים ביצועים ועלות, יש לבחון את המחיר ביחס לשיעור הקליקים ושיעורי ההמרה. בעוד שלגוגל אדס יש עלות ממוצעת גבוהה יותר לקליק (CPC) ושיעור המרה נמוך יותר, יש לה שיעור קליקים גבוה יותר, כך שההחזר שלה למעשה יכול להיות גבוה יותר מאשר עם מודעות פייסבוק.

מודעות גוגל גם יעילות יותר בללכוד לידים שמוכנים לקנות. מסיבה זו, היא נוטה לייצר תשואה מיידית יותר לעומת לידים שנוצרו ממודעות פייסבוק, שעשויות להימשך זמן רב יותר להמרה (זמן רב יותר יכול להיות עניין של ימים, שבועות או יותר, הרבה תלוי במוצר ויכולת המכירה של האתר או איש המכירות שחוזר לאלו שהשאירו פרטים, בהתאם למטרות הפרסום).

מודעות פייסבוק לעומת מודעות גוגל: תכונות מסע פרסום

בקצרה: לפייסבוק יש רשימה ארוכה יותר של תכונות ואפשרויות של קמפיינים, החל מפלטפורמות מודעות (פייסבוק, מסנג'ר, אינסטגרם ורשת הקהל שלה) ועד למיקום מודעה (פיד, סיפורים, צ'אט).

ההבדל העיקרי בין מודעות פייסבוק לקמפיינים של גוגל אדס הוא האופן שבו ממקדים קהלים. מודעות פייסבוק מציעות אפשרויות מיקוד מקיפות לקהל, אך יש מעט מאוד כוונת חיפוש או קנייה, אם בכלל.

במודעות גוגל יש הרבה פחות אפשרויות בכל הנוגע למיקוד לפי קהל, המשתמשים שלה מחפשים באופן פעיל מוצר או שירות מסוים.

מלבד קהלים, כל אחת מהשתיים מציע סט תכונות ייחודי משלה, כגון מודעות השירות המקומי של גוגל, גוגל מפות ומודעות האינסטגרם של פייסבוק לדוגמא.

גוגלפייסבוק
מיקומי מודעותמודעות Google לרשת החיפוש, לרשת המדיה, לקניות (שופינג) ולשירותים מקומייםפייסבוק, מסנג'ר, אינסטגרם ורשת Audience
כוונת חיפושאקטיביפאסיבי
טירגוט (איך מוצאים את הקהל)מילות מפתח בעיקרמיקוד קהל מתקדם
טירגוט מתקדם (מציאת הקהל לפי תחומי עניין, התנהגות ברשת ועוד)לא רלוונטי – מיקוד בסיסי לקהל
מודעות עם תמונות✔ – בשופינג וכתוסף שמופיע לפעמים
מודעות וידאואין
תיזמון הצגת מודעות בימים ושעות מסויימים
מילות חיפוש שליליותאין
טירגוט גיאוגרפי לפי רדיוס וערים
רימרקטינג

תכונות מודעות פייסבוק

מודעות פייסבוק נחשבות בדרך כלל לפלטפורמה בעלות נמוכה של תשלום לקליק או לחשיפה ל- 1000 איש. התכונות הבולטות שלה כוללות את ממשק המודעות הידידותי למשתמש, אפשרויות מיקוד מקיפות ומספר רב של סוגי מודעות עם מספר אפשרויות מיקום.

כוונת קהל

חוסר כוונת קהל הוא חולשה של מודעות פייסבוק. משתמשי הפלטפורמה אינם מחפשים באופן פעיל את המותג, המוצר או השירות שלך כפי שהם מחפשים בגוגל. במקום זאת, משתמשים בדרך כלל נמצאים בפייסבוק כדי להתחבר למשתמשים אחרים או לגלוש ולצפות בתוכן משעשע.

בעוד שחלק מהמפרסמים יחשבו על כוונה פסיבית כפגיעה בהחזר הההשקעה על פרסום, הם עשויים למצוא בפייסבוק פלטפורמה מצוינת להצגה של המותג שלהם או ההצעות שלו לקהלים חדשים, או להישאר בתודעה של קהל היעד שלהם לאורך זמן. ברגע שהקהל מודע למותג שלהם, מפרסמים יכולים לעקוב באמצעות מדיה חברתית יעילה וקמפיינים שיווקיים בדוא"ל אחרי הקהל ולהציג באופן מלא את המותג, את המוצרים או השירותים שלהם.

מיקוד קהל

המודעות של פייסבוק מפצות על חוסר כוונת הקהל שלהם בכך שהיא מציעה למפרסמים את היכולת לחדד קהלים ספציפיים מאוד באמצעות שפע של פרמטרים למיקוד. זה מאפשר למפרסמים לאתר בין הקהלים למודעות את קהל היעד של המותג שלהם, ובכך להגדיל את הסבירות למשוך את הלקוח האידיאלי שלהם ולמכור.

אפשרויות המיקוד המקיפות של פייסבוק כוללות מידע דמוגרפי, תחומי עניין, התנהגות גלישה, מיקום, אירועי חיים ועשרות פרמטרים נוספים. אפשרויות אלו מעניקות למפרסמים את הכוח לאתר את האנשים המדויקים שהם רוצים שיראו את המודעות שלהם. בעקבות סנקציות שונות על פייסבוק חלק מאפשרויות הטיגרגוט אינן קיימות עוד אבל עדיין יש הרבה מאוד ועם אסטרטגיה נכונה אפשר להצליח ואפילו יותר מפעם.

בין אפשרויות המיקוד החזקות ביותר בפייסבוק יש יצירת קהלים דומים לכאלה שרכשו ממכם בעבר, התעניינו במותג שלכם, ראו סרטונים שלכם וכן הלאה.

מודעות גוגל אמנם מציעות מיקוד בסיסי על בסיס דמוגרפי, אך נשענות בעיקר על חיפושי מילות מפתח כדי להציג מודעות לקהל הנכון.

שיעור המרה ממוצע

שיעור ההמרה מציין באיזו תדירות המודעה שלך משיגה בהצלחה את הפעולה שאתה רוצה שהמשתמשים יבצעו, בין אם זה הרשמה לניוזלטר, מילוי טופס או השלמת רכישה. שיעור ההמרה הממוצע במודעות פייסבוק הוא בסביבות 9%, כלומר על כל 100 הקלקות על מודעה, קצת יותר מתשעה משתמשים לוחצים על מודעה ומשלימים את ההמרה הרצויה בדף הנחיתה המחובר (כמובן שזה משתנה באופן קיצוני בין מטרה למטרה, כך שאם מטרת הקמפיין היא השארת פרטים הסיכוי להמרה גבוה יותר מאשר רכישה באתר, וגם שם אין דין מוצר ב- 20₪ כדין מוצר באלפי שקלים).

אפשרויות מיקום מודעות

מיקום מודעה הוא המקום שבו המודעות מוצגות בפלטפורמת פייסבוק ובאתרים הקשורים אליה. מודעות Facebook מציעה מגוון רחב של אפשרויות מיקום מודעות. לדוגמה, מודעות יכולות להיות מוצגות בעדכוני משתמשים, בעמודה הימנית, בסטוריז, במרקטפלייס, ובסרטונים זורמים, כמו גם במסנג'ר, עדכונים וסטוריז של אינסטגרם, ובכל רשת ה-Facebook Audience הרחבה.

סוגי מודעות

לפייסבוק יש כיום שישה סוגי מודעות שונים, או פורמטים שונים של מודעות, שמפרסמים יכולים לבחור מתוכם. אלה כוללים מודעות תמונה, וידאו, מצגת שקופיות, קרוסלה, אוסף ומודעות חוויה מיידית (לשעבר קנווס). בניגוד ל-Google Ads, שהן מודעות מבוססות טקסט שמתאימות לתוצאות חיפוש אורגניות, מודעות פייסבוק נועדו להיראות ולהרגיש כמו תוכן מדיה חברתית אורגנית, מה שנותן למפרסמים את ההזדמנות להיות יצירתיים יותר ולהשתמש בוויזואליים כדי לעודד מעורבות קהל.

תכונות מודעות גוגל Google Ads

ל-Google Ads יש עלות ממוצעת לקליק, של כ- 10₪, אבל גם כאן, בגלל המגוון האינסופי של תחומים ושווקים צריך להבין שמדובר בממוצע שלא אומר הרבה לבעל עסק מסויים שרוצה לדעת כמה יעלה לו כל קליק של הגולש על המודעה שלו.

בגוגל אין הוצאה מינימלית על מודעות, אם כי עסק קטן ממוצע מגדיר תקציב יומי של כ-50₪ עד 300₪ ליום. גוגל מעניקה למפרסמים את היכולת ליצור מודעות משלהם שמופיעות באותו פורמט כמו תוצאות חיפוש אורגניות על סמך חיפושי מילות מפתח ואפשרויות מיקוד בסיסיות לפי קהל.

כוונת קהל

כוונת קנייה פעילה היא יתרון מרכזי של מודעות חיפוש של גוגל. או במילים פשוטות, מישהו נכנס לגוגל לא בשביל להתעדכן על החברים שלו אלא כדי לחפש משהו, ואם הוא מקליד "אינסטלטור בבת ים", אז זה אומר שזה בדיוק מה שהוא מחפש. וגודל עוזר לכם בכך שכל פעם שמשתמש מחפש מילת מפתח, מודעות קשורות מופיעות בראש תוצאות החיפוש. זה מאפשר למפרסמים ללכוד את תשומת הלב של הקהל, לעתים קרובות כאשר הם מתכוונים לקנות מוצר או שירות. זה מגדיל את הסבירות למכירה וכתוצאה מכך מגדיל את ההחזר על ההשקעה בפרסום.

עם זאת, כדי שמשתמשים יוכלו לחפש בגוגל את מילות המפתח הרלוונטיות שלך, הם צריכים להיות מודעים לסוג המוצר או השירות שלך. במילים אחרות, צריכים להיות אנשים שמחפשים בגוגל עסק כמו שלך, או את המוצרים או השירותים שהעסק שלך מוכר. אם לא, סביר להניח שעדיף להשתמש באפשרויות המיקוד הממוקדות לקהל של פייסבוק כדי לבנות מודעות למותג וללכוד לקוחות חדשים.

מיקוד קהל

מודעות גוגל מוצגות על סמך ההתאמה של מילות מפתח למילות חיפוש. הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל מאפשר למפרסמים לחקור את המחיר הממוצע לקליק של מילות מפתח (או יותר נכון ביטויי מפתח) ספציפיות ולראות כמה תנועת חיפוש קיימת עבור כל אחת מהן. זוהי דרך יעילה לאמוד את כמות החיפושים הוצאות הפרסום האפשריות לביטוי מסויים. בנוסף למילות מפתח, פרמטרים בסיסיים של מיקוד לפי קהל זמינים כוללים גיל, מגדר, מיקום וסוג מכשיר.

למפרסמים מתקדמים יותר, גוגל מציעה אפשרויות מיקוד לפי קהל כגון רשימות שיווק מחדש למודעות חיפוש (RLSAs) וקהלים בעלי זיקה מותאמים אישית. מיקוד מחדש (ריטרגטינג) מציג מודעות טקסט ותצוגה לאנשים שביקרו בעבר באתר שלכם בזמן שהם מבקרים באתרים אחרים באינטרנט. קהלי זיקה הם קהלים מותאמים אישית שאתם יוצרים עבור מטרות ספציפיות כמו שיווק מחדש, מודעות וידאו בפייסבוק, קמפיינים של YouTube וקמפיינים של LinkedIn InMail.

אפשרויות מיקוד אלו משמשות בדרך כלל צוותי שיווק גדולים יותר וחברות ניהול PPC, מכיוון שהן בדרך כלל מעבר לתחום של עסק קטן ממוצע.

שיעור המרה ממוצע

שיעור ההמרות הממוצע העולמי עבור מודעות גוגל הוא בסביבות 4.5%, על פי מחקר של WordStream. האחוז משתנה ממפרסם למפרסם, אבל עדיין הוא נמוך מזה של מודעות פייסבוק, ששיעור ההמרה הממוצע שלה הוא כ- 9%. עם זאת, ראוי לציין שלגוגל אדס יש שיעור קליקים גבוה בהרבה על מודעות פייסבוק, והמשתמשים נמצאים בדרך כלל בשלב הקנייה לעומת הגילוי או המחקר של מסע הלקוח.

אפשרויות מיקום מודעות

מודעות גוגל יכולות להופיע כיום בשני מקומות: תוצאות חיפוש ותצוגה של גוגל וברשת המדיה של גוגל, הכוללת אתרי חברות ידועים כמו אמזון, הניו יורק טיימס, הוושינגטון פוסט ועוד יותר מ-2 מיליון אתרים נתמכים כולל חלק מהאתרים הגדולים בארץ. עם זאת, רוב המפרסמים מתחילים בהצגת מודעות רק בחיפוש בגוגל מכיוון שזה נותן להם את השליטה הגדולה ביותר על היכן מוצגות המודעות שלהם ולמרות שהעלות יותר יקרה, זה מביא יותר מכירות.

סוגי מודעות

לגוגל יש כרגע שלושה סוגי מודעות עיקריים, או פורמטים של מודעות. אלה כוללים מודעות טקסט בלבד, מודעות להתקשרות טלפונית בלבד ומודעות שופינג (קנייה). מודעות טקסט בלבד מופיעות בחלק העליון, ולפעמים בצד ימין, של דפי תוצאות החיפוש בפורמט כמעט זהה לתוצאות החיפוש האורגניות. הם מסומנים במילה "מודעה" כדי להבדיל אותם מתוצאות אורגניות.

מודעות להתקשרות טלפונית בלבד דומות למודעות טקסט בלבד, עם ההבדל שכאשר לוחצים על המודעה, היא מתקשרת אוטומטית למספר הטלפון של המפרסם. מודעות 'לחץ להתקשרות' הן אידיאליות לעסקים המשתמשים בקריאות לפעולה כגון "הזמינו פגישה עכשיו" או כאלו שלקוחות רוצים להגיע אליהן באופן מיידי, כגון ביצוע הזמנה למסעדה או מציאת שירותי גרירה.

מודעות שופינג בגוגל הן המודעות היחידות בקבוצה זו עם תמונות, מה שהופך אותן דומות יותר למודעות פייסבוק. עם זאת, בעוד שמודעות פייסבוק משמשות טוב יותר למודעות למוצר ולמותג, מודעות שופינג בגוגל מעודדות רכישות ישירות ומיידיות.

ראוי לציין כי חנויות מקוונות רבות מעדיפות מודעות פייסבוק ליצירת פרסומות לקידום משלוחים. בנוסף, בניגוד לגוגל, פלטפורמת המודעות של פייסבוק מאפשרת למפרסמים לכלול מספר תמונות או סרטונים במודעה אחת, ומודעות תמונה של קרוסלה, במיוחד, הוכחו כיעילות במיוחד במקרים אלו.

מודעות פייסבוק לעומת גוגל: קלות שימוש

בקצרה: שניהם כרוכים בעקומת למידה תלולה יחסית. עם זאת, למודעות פייסבוק יש ממשק קצת יותר ידידותי למשתמש, מה שמקל על הלמידה.

גם מודעות פייסבוק וגם מודעות גוגל יכולות להיות מבלבלות במבט ראשון. בעוד שפייסובק ידידותית יותר למתחילים, לגוגל יש ממשק ממוקד יותר בנתונים.

לרובם קל להשתמש בתכונות הבסיסיות של פייסבוק, אך קשה יותר ללמוד את הפונקציונליות המתקדמת יותר שלה. גוגל, לעומת זאת, קשה יותר ללמוד בהתחלה, אבל ברגע שהמשתמש מתאקלם, הפלטפורמה כולה פשוטה לניהול, והמשתמשים יכולים להתרחב למודעות תצוגה ושיווק מחדש בהמשך הדרך כדי להגיע לעוד מכירות ומתעניינים.

מודעות פייסבוק קלות שימוש

למנהל המודעות של פייסבוק יש ממשק אינטואיטיבי וידידותי למשתמש שמקל על הגדרת המודעות. עם זאת, לפייסבוק יש הרבה יותר סוגי מודעות, מיקומי מודעות ואפשרויות מיקוד מתקדמות לקהלים מאשר לחשבון המודעות של גוגל, כך שזה יכול להפוך במהירות לקשה להבנה.

פייסבוק גם מוסיפה ומשנה כל הזמן פיצ'רים, מה שמקשה עוד יותר על שליטה במערכת למי שלא עושה זאת כל יום. ממשק מנהל המודעות של פייסבוק מאורגן לפי רשימות של מסעות פרסום. הוא מציג מידע בסיסי הנוגע למסעות פרסום (קמפיין), כגון האם מסע פרסום פעיל או לא, כמה הוצאות פרסומות השתמש בכל מסע פרסום, התקציב שלו ועוד. למידע מפורט יותר, ניתן ללחוץ על הקמפיין הבודד. זה יציג מדדי מסע פרסום כגון מחיר לקליק, שיעורי הקליקים ושיעורי ההמרות של מסע הפרסום ועוד.

קלות השימוש במודעות גוגל

ממשק ניהול המודעות של גוגל נראה קשה יותר לשימוש בהתחלה מכיוון שמדובר בפלטפורמה עתירת טקסט ונתונים. אבל ברגע שמכירים את Google Ads, היא הופכת קלה יותר לשימוש בהשוואה ל-Facebook Ads, בעיקר משום שהיא לא מציעה כל כך הרבה סוגי מודעות, מיקומי מודעות או אפשרויות מיקוד לקהל כמו מודעות פייסבוק.

Google Ad Manager דומה ל-Facebook Ads Manager בכך שהוא מחולק לפי מסעות פרסום (קמפיינים). כשלוחצים על קמפיין בודד, ניתן לראות נתונים נוספים עבור אותו קמפיין, כולל קבוצות מודעות, מודעות בודדות ומדדים כמו שיעור הקליקים וציון איכות המודעה. בניגוד לפייסבוק, גוגל מספקת נתוני ביצועים לכל מילת מפתח (למרות שבשנים האחרונות מטעמי פרטיות היא מציגה אותם באופן חלקי).

מודעות גוגל לעומת פייסבוק: שירות לקוחות

בקצרה: גוגל מציעה שירות לקוחות מעולה, אך בשנים האחרונות אין ספק שפייסבוק עושה הרבה כדי להשתפר בתחום.

בכל הנוגע לשירות לקוחות, שתיהן מציעות תמיכה דרך הטלפון, כולל צוות תמיכה שייזום שיחות בכדי לעזור לכם לשפר את תוצאות הקמפיין. למרות שחייבים להיזהר שכן פעמים רבות ההצעה המרכזית שלהן היא לעלות תקציבים, דבר שאולי יביא ליותר תוצאות אך גם אומר להוציא כספים על פרסום מעבר למה שתכננתם.

פייסבוק מציעה תמיכה באמצעות אימייל, וזה משהו שגוגל לא מציעה. שתיהן מציעות תמיכה באמצעות צ'אט ובאמצעות מרכזי עזרה מקיפים, ומעניקים למשתמשים מספר אפשרויות בכל הנוגע לקבל את התמיכה שהם צריכים.

גוגל מול פייסבוק: מה אומרים הלקוחות (אתם המפרסמים)

בקיצור: זה תיקו.

מודעות פייסבוק נחשבות בעיני רבים לפלטפורמה קלה, בעוד שגוגל נחשבת לעתים קרובות כחובה לשיווק לעסקים קטנים.

גוגלפייסבוק
מה המשתמשים אוהבים– מספק נתוני ביצועים נרחבים
– ממוקד המרה
– מודעות שופינג בגוגל יעילות יותר במכירת מוצרים
– ממשק ידידותי למשתמש
– יכולת פרסום באינסטגרם
– מיקומים רבים זמינים (למשל, בפיד, סרגל צד, סיפורים וכן הלאה)
מה המשתמשים לא אוהבים– עקומת לימוד תלולה
– יקר, במיוחד עבור מילות מפתח בעלות תחרות גבוהה
-יכול להיות יקר, במיוחד אם המודעות אינן ממוקדות כראוי
– תכונות מתקדמות יכולות להיות מאתגרות למתחילים
התחילו להשתמשהתחילו להשתמש

כיצד השוונו מודעות פייסבוק לעומת גוגל לעסקים

אין ספק שזה יכול להיות קשה לדעת איזה פרסום מתאים לעסק שלך, ולנסות את שתי האפשרות גוזל זמן ועולה כסף. כדי לעזור לך לקבוע מה הכי טוב עבור העסק שלך, הערכנו והשווינו את שתי הפלטפורמות על סמך עלות, כוונת הקנייה של הקהל, אפשרויות מיקוד, סוגי מודעות, אפשרויות מיקום מודעות וקלות השימוש.

הקריטריונים שבהם השתמשנו להשוואת מודעות פייסבוק וגוגל כוללים:

עלות: אמנם העלויות משתנות מאוד בהתבסס על מספר גורמים, אבל שקלנו את המחיר הממוצע לקליק או לחשיפה עבור כל פלטפורמה, כמו גם גורמים המשפיעים על העלות, כולל הוצאה מינימלית על מודעות, סוגי מודעות ואיכות המודעות.

כוונת הקהל: בסקירה שלנו של שתי פלטפורמות המודעות, בדקנו מדוע משתמשים ילחצו על מודעה וכיצד זה משפיע על ההחזר על ההשקעה (ROI) עבור מפרסמים.

מיקוד לפי קהל: מיקוד מתייחס לאופן שבו אתם מגדירים את קהל למודעות שלכם על סמך קריטריונים כמו דמוגרפיה, תחומי עניין ומעורבות בפלטפורמה. בדקנו אפשרויות מיקוד גם לפייסבוק וגם לגוגל כדי לקבוע את היכולות והיתרונות של כל אחת מהן.

אפשרויות מיקום מודעה: מיקום מודעה הוא המקום שבו מודעות מוצגות ברשתות חברתיות או בדפי תוצאות חיפוש. שליטה על זה היא המפתח.

סוגי מודעות: לפייסבוק ולגוגל יש כמה סוגי מודעות, או פורמטים שונים, המאפשרים למשתמשים להזין שילובים של טקסט, תמונות ווידאו. בדקנו את סוגי המודעות השונות של שתי הפלטפורמות כדי לקבוע באילו מצבים כדי להשתמש בכל אחת מהן.

קלות שימוש: בחנו כמה קל ליצור ולנהל מודעות הן בפייסבוק והן בגוגל לאדם שלא עוסק בכך כמקצוע.

שירות לקוחות: פרסום מקוון אינו תמיד קל, ולעתים קרובות קשה לנהל פלטפורמות פרסום. זו הסיבה שאפשרויות תמיכת לקוחות כל כך חשובות. בנוסף, לפעמים יש תקלות, חסימת חשבונות ופסילת מודעות וחשוב שיהיה מישהו בצד השני שיעזור.

ביקורות משתמשים: מה אומרים המשתמשים על היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה בהתבסס על החוויות האמיתיות של המפרסמים.

בהתבסס על הקריטריונים שלמעלה, אנו ממליצים על מודעות גוגל (Google Ads) לעסקים שרוצים להגדיל את המכירות של המוצרים או השירותים שלהם או שמפרסמים מוצרים ושירותים שאנשים צריכים באופן מיידי ולכן יחפשו אותם באופן אקטיבי. לחילופין, מודעות פייסבוק מומלצות לעסקים המעוניינים להגביר את המודעות למותג ולהציג מוצרים ושירותים חדשים לקהל טרי, או למכור מוצרים שלא תמיד יש בהם צורך ממשי או דחוף כמו מוצרי אופנה ואיפור למשל.

שאלות נפוצות

מה יותר טוב לקידום ממומן? מודעות בפייסבוק או בגוגל?

גוגל טובה יותר ממודעות פייסבוק עבור סוגים מסוימים של עסקים ויעדים שיווקיים. לדוגמה, עסקים בתעשיית השירותים או כאלה עם מוצרים מבוססי צורך בדרך כלל מוצאים שגוגל היא אפשרות טובה יותר ממודעות פייסבוק.

האם צריך אתר כדי לפרסם בגוגל?

בעיקרון כן (למרות שלאחרונה יצאה אפשרות לטופס נפתח היישר ממודעה). אך גם אם אין לכם אתר זאת לא בעיה. היום ניתן להקים עמוד נחיתה בקלות יחסית שאנשים יגיעו אליו כאשר ילחצו על המודעה מבלי להשקיע אלפי שקלים בבניית אתר.

רוצים שאני אעשה זאת בשבילכם? השאירו פרטים ונדבר 🙂

האם הפרסום בגוגל יעיל?

כן. גוגל מספקת לעסקים דרך יעילה להגיע ללקוחות באמצעות חיפוש. האפקטיביות של מודעות תשתנה מכיוון שהיא תלויה מאוד באסטרטגיית הקמפיין, בתוכן המודעה ובמיקוד. חשוב ללמוד איך לפרסם בגוגל לפני שמתחילים לפרסם שם אחרת זה יכול לעלות לכם הרבה כסף עם מעט תוצאות!

לסיכום: מודעות פייסבוק מול מודעות גוגל

Facebook Ads ו-Google Ads הן שתיהן פלטפורמות פרסום מובילות בפרסום ממומן שבהן מפרסמים משלמים לפי קליק שהמודעה שלהם מקבלת או לפי חשיפה של המודעה שלהם. פייסבוק היא רשת חברתית שהפרסום בה כולל אפשרויות נרחבות למיקוד קהל בעוד שגוגל היא פלטפורמת חיפוש שמציגה תוצאות אורגניות לצד מודעות בתשלום המסתמכת בעיקר על חיפוש מילות מפתח של משתמשי מנוע החיפוש.

קל ככל שיהיה ליצור מודעה פשוטה, שתי הפלטפורמות כוללות עקומת למידה תלולה לבניית מודעות יעילות שמובילות לא רק קליקים, אלא גם המרות.

כדי להפיק את המירב מהכסף שאתם משקיעים על כל אחת מהפלטפורמות שתבחרו או אפילו שתיהן, השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ללא עלות כדי לראות מהו הפרסום שהכי מתאים לכם.

רוצים שאעזור לכם לקדם את העסק שלכם בפייסבוק, אינסטגרם או גוגל?

השאירו פרטים ואחזור אליכם

יצירת קשר

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *