רשימת תפוצה במייל מול קבוצה ברשת חברתית

גיליתי שאם רוצים להגביר את המומנטום של השיווק, אתר אינטרנט זה לא מספיק, וצריך להיות מוכנים לקדם את התוכן וההצעה שלכם מחוץ לאתר האינטרנט שלך.

זוהי דרך בטוחה לגבש את התנועה שאתה מוביל לאתר שלך ולשמור על מעורבות הקהל שלך.

שתיים מהדרכים האמינות ביותר לעשות זאת הן להשתמש ברשימות מנויי דוא"ל או לשווק בקבוצות ברשתות החברתיות.

סביר להניח שכבר ניסית את אחת מהשיטות הללו או את שתיהן להגדלת טווח ההגעה של הפוסטים בבלוג שלך או פשוט כדי להשיג לקוחות חדשים.

גם בניית רשימת מנויים וגם יצירת קבוצה בפייסבוק ולינקדאין גוזלת זמן רב והשקעה כספית.

ולכן לרובנו יש את המשאבים והזמן להתמקד רק בשיטה אחת מהשתיים.

בחינת היתרונות והחסרונות בכל אחת מהדרכים: רשימת תפוצה מול שיווק בקבוצות

אז, במה לבחור?

זה מה שאנחנו הולכים לבדוק במאמר זה.

אני מקווה שהשוואה של רשימות דוא"ל לעומת קבוצות מדיה חברתית תעזור לכם להשיג את ההחזר המקסימלי מהמאמצים שלכם ולבנות מקור של תנועה והכנסות שיהיה בר קיימא לטווח ארוך.

נתחיל בכמה הגדרות כדי לוודא שאנחנו מדברים על אותו דבר:

• רשימת דוא"ל היא רשימה של אנשים שהשאירו את כתובת המייל שלהם כדי לקבל ממך שיווק בדוא"ל. שירות הרשמה לאימייל שונה משירות המייל שיש לבלוגים באתרים רבים. המיילים נשלחים על ידי ספק תוכנת אימייל שמסוגל לשלוח הודעות דוא"ל בכמות גדולה לרשימת המנויים שאתה בונה.

• קבוצות מדיה חברתית הן אזורים או פורומים שניתן להקים בפלטפורמת מדיה חברתית, אשר מושכים אנשים שלכולם יש עניין או מאפיין מסוים במשותף. חברי הקבוצה יכולים לשאול שאלות, לשתף חדשות והצעות וכמובן להתעדכן בתכנים האחרונים, בהצעות, במוצרים ובשירותים. לקבוצות מסוימות של מדיה חברתית תהיה חברות פתוחה בעוד שאחרות דורשות בדיקה ואישור על ידי מנהלי הקבוצה.

מדיה חברתית יכולה להיות פייסבוק, אינסטגרם, לינקידן, טוויטר וכל פלטפורמה דומה להן.

גם האימייל וגם המדיה החברתית עושים עבודה מדהימה כדי לספק לכם גישה לקהלים גדולים ולאנשים שאוהבים ורוצים לשמוע יותר מהמותג שלכם.

אז בואו נסתכל על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

היתרונות של קבוצות מדיה חברתית

• קודם כל, אי אפשר להתעלם ממספר האנשים העצום שתמצאו ברשתות החברתיות.

הסיבה הגדולה ביותר ליצירת קבוצת במדיה חברתית היא הנפח העצום של אנשים שנמצאת שם בפלטפורמות הגדולות.

אנחנו מדברים על יותר ממחצית מהאוכלוסייה העולמית, 4.2 מיליארד אנשים, מחוברים לרשתות חברתיות, ואולי, מוכנים להיות חברים בקבוצה שלך.

• קבוצות מדיה חברתית יכולות לשתף את התוכן שלך ולהפוך אותו לויראלי

קבוצת מדיה חברתית שאתה מנהל יכולה להפוך במהירות למרכז להפצת התוכן והתקשורת שלך למרחקים.

הסיבה לכך היא שאנשים כמעט ולא משתמשים רק בפלטפורמת מדיה חברתית אחת. למעשה, המשתמש הממוצע מבקר בעד 6 פלטפורמות מדיה חברתית מדי יום, ומבלה בהן שעתיים.

אם תשקיע את המאמצים שלך כדי לגרום לתוכן שלך לחלחל דרך קבוצה, סביר להניח שהוא ישותף עם חברים ושותפים בפלטפורמות שונות, וירחיב עוד יותר את טווח התפוצה שלך.

• יצירת ותיחזוק קבוצה מצוין לאיתות וטרנדים במנועי החיפוש

איתותים חברתיים מצביעים למנועי החיפוש על כך שבלוג או מאמר שהפקת באתר שלך משותפים במדיה החברתית.

למרות שזה לא גורם דירוג ישיר, זה מסייע בבניית הסמכות שלך בתחום מסויים עבור האתר שלך.

הקבוצה שלך תהווה מקור יקר ערך כדי לאותת למנועי החיפוש שכדי לקדם אותך, כאשר החברים בקבוצה יצפו בתוכן שלך באינטרנט.

• קבוצות נותנות לכם אפשרות לסנן את הקהל הרחב בערוץ המדיה החברתית שבה אתם משתמשים

אתם עובד קשה כדי לשמור על מומנטום בפרופילים ובדפים של המדיה החברתית שלכם וכדי להפיץ את התוכן שלכם לקהל הרחב, בדיוק כפי שאתם עושים עם האתר שלכם בגוגל.

עם זאת, קבוצות מספקות קהל הרבה יותר ממוקד על בסיס תחום העניין שבזכותו הצטרפו החברים לקבוצה.

זה אומר שיש לך קבוצה שמורכבת על פי הצעת ערך שהצעת שתהיה הרבה יותר קשובה למה שאתה חולק איתם באופן שוטף.

• אתם יכולים לנהל שיחה ממוקדת ומבוקרת יותר הרחק מעומס המידע של המדיה חברתית שבה הקבוצה קיימת

עם מדיה חברתית, כל כך הרבה קורה בכל זמן נתון שזה יוצר חוויה מבלבלת עבור משתמשים ועסקים.

קבוצה מספקת קצב איטי יותר של אינטראקציה, שבה ניתן ליצור תקשורת מכוונת ושקולה יותר.

מכיוון שחברי הקבוצה בחרו להתכנס בגלל נושא, עניין או שירות ספציפיים שאתה מספק, אנשים יהיו מוכנים הרבה יותר לקרוא ולהשלים כל קריאה לפעולה (CTA) שאתה משתף במקום פשוט לגלול הלאה בפיד שלהם.

חסרונות של קבוצות במדיה החברתית

לא הכל ורוד בקבוצות מדיה חברתית, וחשוב להכיר גם את החסרונות של שימוש בקבוצות מדיה חברתית כחלק מאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם.

הנה רק כמה מהחסרונות שמפריעים לי:

• הפלטפורמה היא הבעלים של הקבוצה

עבורי, זהו החיסרון מספר 1 בעבודה עם פלטפורמה חברתית ובניית קבוצה חברתית משגשגת ופעילה שיכולה להסגר ברגע אחד אם מישהו שם בפלטפורמה מחליט וכבר קרה שפייסבוק ומדיות אחרות סגרו קבוצות גדולות שפעלו אצלן בלי ממש לתת סיבה לכך.

ולכן, אלא אם חברי הקבוצה שלך נרשמים לרשימת הדוא"ל שלך או מספקים אמצעי קשר אחר, הם נשארים עם הפלטפורמה שבה גייסת אותם.

• נוקשות וחוסר הוודאות בנושאי אבטחה ומדיניות פרטיות של הפלטפורמות השונות

קל להפליא למצוא את עצמך מושעה או מודח מפלטפורמות מדיה חברתית אם אתה עובר על התנאים וההגבלות שלהן או משתמש בטעות בפלטפורמה באופן בלתי הולם.

לעתים קרובות אין לך אפשרות לערער מכיוון שהפלטפורמות הללו הן חברות פרטיות.

• אלא אם אתם משתמשים במיקור חוץ, שמירה על קשר עם קבוצת מדיה חברתית גוזלת זמן רב

להיות מנהל קבוצה כרוך באחריות רבה, כולל בדיקת חברים, יצירת הודעות, ניהול והבטחה שהחוקים של הקבוצה והפלטפורמה יישמרו.

אם הקבוצה שלך מצליחה ותגדל במהירות, יהיה לך לחץ לנהל את הקבוצה, מה שיכול להפוך לעבודה במשרה מלאה.

היתרונות של אימייל מרקטינג

• רשימת המיילים שייכת לך

יותר ויותר בעלי עסקים, משווקי שותפים ובלוגרים מבינים את היתרון האמיתי של גידול רשימת דוא"ל שיוכלו לשווק אליה ישירות: רשימת הדוא"ל היא 100% שלהם.

זה אחד מהדברים הבודדים באינטרנט שאף אחד לא יכול לקחת ממך. לא גוגל עם שינוי האלוגריתם שלו שיכול להוריד ולעלות את האתר שלך, לא פייסבוק עם השינויים שלו ולא אף פלטפורמה חברתית אחרת שאין לך עליה שום שליטה.

• התוכן והתקשורת שלכם אל הלקוחות והרשומים יועברו ישירות לתיבות הדואר הנכנס שלהם

שיווק בדוא"ל מספק ערוץ תקשורת ישיר עם מישהו שהביע עניין אמיתי במה שיש לך להציע, שנמשך כל עוד הוא מנוי ופותח את המיילים ממך.

• שימוש ברשימת הדוא"ל שלך עם אחד מספקי שירותי הדוא"ל הגדולים (ESPs) מאפשר לך לפלח ולמקד מנויים בדיוק רב

עם רשימות דוא"ל, אפשר ליצור תת-קבוצות של מנויים שיש להם תחומי עניין, דמוגרפיה או מיקומים גיאוגרפיים ספציפיים.

אני משתמש ב- ConvertKit בעסק אחר והתחלתי עם המנוי החינמי שלהם והגדלתי אותו משם.

ניתן להשיג זאת על ידי יצירת סקר למנויי הדוא"ל שלך ולשאול אותם מה הם רוצים שתשתף.

המשמעות היא שהמיילים שלך יהיו רלוונטיים יותר למנויים ואחוזי הפתיחה שלך אמורים להיות גבוהים יותר.

• אתה יכול להשתמש ברשימות אימייל כדי להעביר עניין ומעורבות מחשבונות המדיה החברתית שלך.

תחשוב על זה. קהל המדיה החברתית שלך נאלץ להשתמש באימיילים שלו כדי להתחבר לפלטפורמה שבה אתה משתמש.

פייסבוק, לינקדאין ואחרים יודעים שהנתונים האלה הם בעלי ערך ושומרים אותם לעצמם.

אבל עם רשימות מנויים באימייל אתה יכול להצטרף לחגיגה.

אתה יכול להשתמש במדיה חברתית כדי להביא תנועה לדף נחיתה שבו אתה יכול לגרום למבקרים מתעניינים להצטרף לרשימת התפוצה בדוא"ל שלך.

חסרונות בשיווק באמצעות אימייל

• איסוף רשימת תפוצה סבירה ומעלה דורשת להשקיע זמן ומאמץ כדי לגרום לאנשים להצטרף

עם זאת, ברגע שיש לך הצעת ערך מוצלחת או דף נחיתה, אתה אמור לראות את הרשימה שלך גדלה במהירות.

• שיווק בדואר אלקטרוני אינו בחינם

רוב ספקי שירות שליחת דוא"ל (ESP) מציעים שירות בחינם למספר מוגבל של מנויים, אך אם אתם רציניים לגבי הצמיחה, תצטרכו לרכוש חבילת מנוי כדי לקבל את מלוא הפונקציונליות ששיווק בדוא"ל יכול לספק.

אני התחלתי עם החבילה החינמית של CONVERTKIT שמאפשרת 1000 מנויים שלאחריה צריך לשדרג במחיר שנכון להיום הוא 29.99$ לחודש.

• כמו עם קבוצות מדיה חברתית, שיווק בדוא"ל דורש עבודה

אי אפשר לברוח מעבודה קשה. לאחר שתהיה לך רשימת מנויים, תצטרך לדאוג להם לתוכן, הצעות וסקרים שגורמים להם לפתוח את המיילים שלך.

במובנים מסוימים, הדוא"ל נמצא בנחיתות מכיוון שהוא אינו אינטראקטיבי כמו מדיה חברתית, וייתכן שתקבל מעט מאוד משוב על מה שאתה שולח.

עם זאת, יש הרבה מדדים לניטור האימיילים שלך, כמה נפתחו, איפה לחצו וכדומה.

לסיכום

גם לרשימות דוא"ל וגם לקבוצות מדיה חברתית יש את היתרונות והחסרונות שלהן, אבל מבחינתי שליטה ובעלות גוברות על כל השאר.

העובדה שרשימת הדוא"ל שלי הולכת איתי לכל מקום, הופכת את הגדלת רשימת הדוא"ל שלי לחשובה יותר מאשר טיפוח קבוצת מדיה חברתית.

אם האתר שלי נסגר, או ש'בועטים' אותי מפלטפורמה מסויימת, אני עדיין יכול לתקשר ולהתחיל מחדש עם קהל מוכן של אנשים שמתעניינים במותג שלי.

אם זמנכם מוגבל ואתם מחליטים בין שתי צורות השיווק הללו, אני מאמין שבניית רשימת מנויי אימייל תהיה ההשקעה הטובה יותר לטווח ארוך.

רוצים שאעזור לכם לקדם את העסק שלכם בפייסבוק, אינסטגרם או גוגל?

השאירו פרטים ואחזור אליכם

יצירת קשר

Similar Posts