10 רעיונות מוכחים למרפאות שיניים לזרם קבוע של מטופלים חדשים

כל רופא שיניים מאבד בממוצע 15-20% מבסיס המטופלים שלו מדי שנה עקב שחיקה טבעית. במקרה הטוב וללא שיווק להגדלת בסיס המטופלים שלך, בסופו של דבר תשמור רק על 85% מהמטופלים שלך.

זה אומר שמרפאת שיניים מאבדת מאות לקוחות בכל שנה כחלק מתהליך השחיקה הטבעי, אם אתה לא תוסיף בין 25 ל- 30 מטופלים חדשים בכל חודש מינימום (תלוי בגודל המרפאה ומספר הרופאים), אז המרפאה בקושי שומרת על ההכנסות הקיימות, ואפילו לא קרובה לצמיחה, ואולי אפילו קרובה יותר להפסד, אם לא תדאג לזרם לקוחות חדשים קבוע ויציב.

ולכן, הרעיון מספר אחד לשיווק למרפאות שיניים הוא להתמקד באופן עקבי במטופלים חדשים. ולמרות שהמטרה עשויה להיות ברורה, האסטרטגיה לביצוע עשויה להיות מעט פחות פשוטה.

ולכן, בפוסט זה, נעבור על 10 רעיונות לשיווק והשגת לקוחות חדשים למרפאת השיניים שלך.

אפילו אם תתחיל ליישם רק אחד מהם, מובטח שתייצר תוצאות אמיתיות וצמיחה אמיתית לטווח הבינוני והארוך.

רעיון מס' 1 לשיווק למרפאות שיניים: מערכת הפניות למטופלים

אם מרפאת השיניים שלך מבוססת ועם קהל מטופלים קבוע, אז המקום הראשון שאתה צריך לפנות אליו כשאתה מחפש מטופלים חדשים צריך להיות המטופלים הנוכחיים שלך. לפחות 40-50% מגידול המטופלים החדשים יכול להגיע מהפניות פנימיות של מטופלים, אז הקפידו להכיר בכך כמרכיב מפתח בתוכנית השיווק הדנטאלית שלכם.

הטמעת מערכת הפניות שעובדת היא כנראה אחד המכשולים הגדולים ביותר שהרבה מרפאות שיניים מתמודדות איתו. המפתח להתגבר על זה הוא להבין שהמטופלים שלך לא רואים את העסק שלך כעסק צומח שמחפש מטופלים נוספים.

למרות שבטח יש לך מטופלים רבים שמעריכים ואוהבים את הטיפול שאתה מספק, הם לעולם לא יעלו בדעתם להמליץ למכרים שלהם לפנות אליך, זה פשוט לא דבר שבא לרוב האנשים באופן טבעי ולא נמצא במודעות שלהם.

 אז המפתח הוא להתחיל להשתמש בתגובות הנלהבות האלה כדי להשיג מטופלים חדשים וליצור מערכת הפניות פשוטה שאפילו מתגמלת את המטופלים על הפניה.

אם מטופל ממליץ לחבר על המרפאה שלך, ואם חבר זה מבקר במרפאה שלך, אז גם הפונה המקורי וגם המטופל החדש מתוגמלים בצורה כלשהי, כגון הנחה או מוצר דנטלי כלשהו.

לתוכנית זו יש יתרון כפול של חיזוק הקשר עם מטופלים קיימים והוספת מטופלים חדשים שבאו בעקבות המלצה ולכן הסיכוי למשל שהם יקבעו פגישה ויבטלו נמוך.

רעיון מס' 2 לשיווק פרקטיקה לשיניים: הכר את שוק היעד שלך

גם בתחום רפואת השיניים נשים הן אלה שמחליטות בהרבה מהמקרים. ולכן חשוב אותן כצרכניות שרוצות לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור משפחותיהן, בין אם עבור עצמן, עבור הילדים ואפילו עבור הבעל. הן רוצות את השירות האיכותי ביותר, לכן חשוב להיות קפדני ביצירת המותג, התדמית והשפה שלך כדי למשוך את תשומת ליבן ולזכות באמון שלהן.

הבנת הלקוח האידיאלי שאתה רוצה למשוך תעזור לך להתאים אישית את השיווק שלך כך שיענה על הרצונות והצרכים המדויקים שלו.

נשים רוצות מידע לפני שהן רוכשות כדי להבטיח שהן יבחרו נכון. אז יצירת אמון ותוכן שימשוך את תשומת ליבן ומשכיל אותן על כל ההיבטים של המוצרים והשירותים שלך, יוכיחו את עצמם כיעילים ביותר לשכנע אותן להרים טלפון ולקבוע פגישה דווקא במרפאה שלך.

אבל כמובן נשים הן לא הצרכניות היחידות והיוזמות בכל המקרים ולכן תמיד חשוב ליצור תמונה ברורה של המטופלים האידיאליים שאתה רוצה למשוך, והדרך הכי קלה היא לשבת ולחשוב מי הלקוחות האידיאליים שיש לך כיום במרפאה ואיך הם הגיעו אליך.

לאחר שיש לך תמונה ברורה שלהם, תרצה שתמונת הלקוחות האלה (הנקראים אווטרים בשפת השיווק) יהיו לך ולאיש השיווק שלך, אם אתה נעזר באחד, בכל פעם שאתם יוצרים חומר שיווקי כלשהו או מעלים רעיונות חדשים לשיווק הפרקטיקה שלך.

רעיון מס' 3 לשיווק מרפאת שיניים: צור הצעה שאי אפשר לעמוד בפניה למשוך מטופלים חדשים

כשזה מגיע לשיווק אסטרטגי לרפואת שיניים, או כל עסק לצורך העניין, אתה חייב לתת הצעה שאי אפשר לעמוד בפניה שמפרידה בינך לבין המתחרים. לפיכך, חשוב להישאר מעודכן לגבי מה המתחרים שלך מציעים.

אם לדוגמא יש 3 מרפאות אחרות באיזור שמציעות מבצע למטופלים חדשים ב- 199₪, לא תרצה לבזבז כסף בקידום אותה חבילה במחיר של 299₪.

יש צורך במספר הצעות שאי אפשר לעמוד בפניהן כדי להרחיב את קהל הלקוחות שלך מכיוון שהכוונה היחידה שלהן היא ליצור תגובה… היום. אתה רוצה לגרום ללקוח הפוטנציאלי האידיאלי שלך להרים את ידו, לומר "זה בשבילי", ולהזמין תור אצלך.

מיקוד מאמצי הפרסום שלך במודעות שמניבות תגובה ישירה בדמות השארת פרטים או התקשרות ייתנו לך את היכולת ליצור מכונת שיווק שהופכת באופן עקבי שקל פרסום ל- 5, 10 ואפילו 20₪ בהכנסה.

ישנם 5 מרכיבים של למודעה שמטרתה תגובה ישירה (תגובה ישירה = קביעת תור או השארת פרטים במקרה שלנו) מוצלחת:

  • כותרת שמושכת את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים האידיאליים שלך
  • יוצרת עניין במוצר או בשירות שלך
  • יוצר תשוקה לטובת התועלת שהמוצר/שירות שלך מספק
  • יש הצעה ספציפית ותמריץ לנקוט פעולה עכשיו
  • והכי חשוב, אתה יכול למדוד ישירות את תוצאות המודעה שלך

לעסק שלך יש הון מוגבל, אז אל תבזבז את תקציב השיווק שלך על פרסום שלא ניתן למדוד או לעקוב אחריו.

רעיון מס' 4 לשיווק למרפאת שיניים: השקיעו באסטרטגיית שיווק מקוון ארוכת טווח

ככל שיעבור יותר זמן, השיווק המקוון יהפוך לבסיס של אסטרטגיית השיווק הכוללת שלך.

אין להמעיט בחשיבותה של השקעה באסטרטגיית שיווק מקוונת ארוכת טווח. אומנם בניגוד לסעיף הקודם לא מדובר בתוצאות מיידיות ומדידות, אך חשוב להיות במודעות גם של אלה שלא בשלים או פשוט לא צריכים כרגע רופא שיניים, אך כאשר יצטרכו ויראו מודעות שמניעות לפעולה ישירה, הם כבר יכירו אותך בזכות האסטרטגיה ארוכת הטווח שלך.

ומי יודע, אתה עשוי להיות מופתע לטובה לכמה מהר ניתן לרכוש מטופלים חדשים למרפאה כאשר משלבים את האסטרטגיה ארוכת הטווח עם אסטרטגיית התגובה הישירה והמיידית יותר.

רעיון מס' 5 לשיווק לרופא שיניים: בצע אופטימיזציה של האתר שלך להמרות

אם אתה עדיין לא יודע, בימינו כל מרפאת שיניים חייבת אתר מקצועי ומכובד.

לעתים קרובות האתר שלך יהיה ההזדמנות הראשונה שלך לעשות רושם טוב על מטופל פוטנציאלי. אם אתה רוצה לתקשר את המותג שלך כמקצועי, אכפתי, בעל ידע ומכוון מטופל, אז זה קריטי לחלוטין שיהיה לך אתר נקי ומעודכן.

הקפדה על כך שהאתר שלך מותאם לנייד היא חובה שכן יותר מ-85% מהתנועה המקוונת מגיעה כעת ממכשירים ניידים.

האתר צריך להיות ברור, מעודכן וידידותי, אבל זה רק הצעד הראשון. אתר האינטרנט  שלכם הוא איש מכירות דיגיטלי, בעלות נמוכה, המחויב במלואו להכנסת עסקים חדשים בכל שנייה בכל יום ואפילו לא מבקש העלאת שכר J

העצה שלי… לעולם אל תשקיע רק באתר אינטרנט. הפכו את האתר שלכם לאיש מכירות דיגיטלי.

התכונות של אותו אתר שהוא איש מכירות דיגיטלי:

  • משמש כנוכחות המקוונת שלך.
  • עוזר למטופלים פוטנציאליים להכיר, לאהוב ולסמוך עליך ועל הצוות שלך.
  • מייצר לידים איכותיים ועסקים חוזרים עבור הקליניקה שלך.
  • מציג את הצוות שלך ואותך באור חיובי.
  • מציג את איכות העבודה שלך, האווירה המזמינה של המשרד שלך, ואת המחויבות שלך לטיפול בחולים ולבטיחותם.

רעיון מס' 6 לשיווק מרפאת שיניים: בניית סיסטם כדי ליצור ולנהל ביקורות

תהיתם פעם איך לחלק ממשרדי השיניים יש שפע של ביקורות 5 כוכבים? זה כנראה לא בגלל שהם מנהלים עסק מושלם.

גם לעסק הטוב ביותר ולא משנה כמה השירות מעולה, לא יוביל לדירוגים של 5 כוכבים… אלא אם העסק יבקש זאת.

עסקים עם עשרות ואפילו מאות ביקורות 5 כוכבים עוסקות באופן פעיל במה שניתן לכנות "ניהול מוניטין". במילים אחרות, הם מבקשים באופן פעיל ביקורות מהמטופלים המאושרים שלהם באמצעות דואר אלקטרוני, הודעות טקסט אוטומטיות ואולי אפילו בשיחות טלפון.

אם אינך דואג באופן פעיל לקבל ביקורות חיוביות, סביר להניח שלא תקבל אותן וזה יכול לפגוע בהצלחה שלך בהשגת לקוחות חדשים.

ביקורות מקוונות הן בעצם הוכחה חברתית. מטופלים פוטנציאליים מסתמכים על הביקורות המקוונות שלך ושל המתחרים שלך כדי לקבל החלטות לגבי ספקי שירותי הבריאות שלהם. האם המרפאה שלך עושה משהו כדי לאסוף ביקורות חיוביות ולהשפיע על מטופלים פוטנציאליים?

אם התשובה היא לא, אז הזמן להתחיל הוא ממש ברגע זה!

רעיון מס' 7 לשיווק מרפאות שיניים:להשתמש במדיה חברתית כדי למשוך מטופלים ולהגביר את המודעות למותג שלך

רשתות מדיה חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב יכולות להיות פלטפורמה מצוינת לעסק שלך להתחבר עם מטופלים ולהופיע מול החברים ובני המשפחה שלהם, כמו גם להגביר את המודעות למרפאה שלך בקרב אלה שגרים באיזור המרפאה שלך או אפילו עובדים באזור.

פייסבוק היא ללא ספק הרשת החברתית היחידה שמציעה מגוון שלם של אפשרויות שיווק מקוון. אתה יכול לכוון את המודעות לכאלה שביקרו בעבר באתר שלך או קיימו אינטראקציה עם דף הפייסבוק והפוסטים שלך. אתה יכול לקדם מבצעים, מוצרים או שירותים לדמוגרפיה ממוקדת במיוחד סביב הפרקטיקה שלך. לחלופין, אתה יכול להשתמש בפלטפורמה כדי לבנות מודעות מקומית (חשיפה) למרפאה שלך, תוך כדי שיתוף מטופלים נוכחיים, חבריהם ובני משפחתם.

פייסבוק היא פלטפורמה מצוינת לקידום מרפאת השיניים שלך, והיא עולה כסף. חשוב להשקיע באסטרטגיית פרסום בתשלום (קידום ממומן )כדי למנוע בזבוז זמן, מאמץ ואנרגיה נפשית.

פוסטים אורגניים בפייסבוק יגיעו רק לכ-1-5% מבסיס העוקבים שלכם, כך שההחזר על ההשקעה בקידום אורגני שנוצר מול הזמן המושקע הוא קלוש עד אפסי.

רעיון מס' 8 למרפאת שיניים: צא החוצה ופעל בקהילה

כפי שאתה אולי כבר יודע, להיות חבר פעיל בקהילה שלך היא דרך מצוינת ליצור הכרה במותג וליצור מוניטין חיובי לפרקטיקה שלך. ביקור בבתי ספר מקומיים, מתן מברשות שיניים או שקיות ממותגות הם רעיונות נהדרים ליצירת מודעות וחשיפה חיובית לעסק שלך באיזור הקרוב פיסית.

רעיון מס' 9 לשיווק מרפאת שיניים: השקיעו בוידאו

תוכן וידאו ייתן לך יתרון אדיר במשיכת הקהל שלך.

שימוש פשוט במילה וידאו בשורת הנושא של דוא"ל מגביר את שיעורי הפתיחה ב-21% ומעלה את שיעורי ההקלקה ב-67% בדיוק כפי שאנשים עברו מעיתונים לטלוויזיה, הם עוברים מקריאה באינטרנט לצפייה בו. וידאו הרבה יותר קל לצריכה ומעניין הרבה יותר לרוב האנשים.

אנשים פונים לעתים קרובות לסרטונים לעזרה. לאנשים יש יותר אמונה ביכולתם לעקוב אחרי סרטון בביצוע משימה או בחיפוש אחר פתרון לבעיה דוחקת, לעומת ביצוע הוראות כתובות. יש סיכוי גבוה יותר שסרטונים שעוזרים ללקוחות הפוטנציאליים שלך עם בעיה ספציפית יצפו עד הסוף. ואם הסרטון יעזור להם, הם יחזרו לעוד.

אז איך אתה מכניס את הווידאו לעבודה עבור כרופא השיניים? שקול לשכור חברת הפקת וידאו כדי לעזור לך להפיק, לתסרט ולערוך את הסרטונים שלך כך שאולי אפילו יגיעו לעמוד הראשון של גוגל ובכל מקרה יוכלו לשמש ככלי רב ערך לקידום בפייסבוק, אינסטגרם וטיק-טוק.

הקפידו לסיים את כל הסרטונים שלכם עם קישורים וקריאה לפעולה כדי להחזיר את הצופים לאתר שלך כדי לקבוע פגישה או לשתף את התוכן שלך עם אחרים.

הכללת תוכן וידאו רלוונטי באתר שלך גם היא תעזור. היא תשפר את הדירוג שלך בגוגל למטופלים פוטנציאליים ותגדיל באופן דרסטי את שיעורי ההמרה (השארת פרטים או התקשרות) באתר שלך.

רעיון 10 לקידום מרפאת שיניים: מזכירה או מזכיר הם אנשי מכירות לכל דבר

לאחר שטרחת והשקעת בקידום ממומן בפייסבוק וגוגל והפניות התחילו לזרום, חשוב לדעת מה לעשות איתם.

שלא תבין אותי לא נכון, מזכירה שקובעת תורים, מקבלת את המגיעים בחיוך ומטפלת בשאר הדברים שחשוב לתפעול השוטף של המרפאה היא חלק חשוב מהפרקטיקה שלך, אך כדי לגדול ולהביא לקוחות חדשים צריך יותר מזה.

אם אין לך כרגע את כמות הפניות או התקציב להעסיק טלפנית שהיא אשת מכירות מקצועית אז חשוב שהמזכיר או המזכירה שלך יוכלו לעשות זאת.

תבין, לא משנה כמה טוב הפרסום שלך, עדיין מדובר באנשים שלא מכירים אותך וצריך בעצם למכור להם את הביקור, אפילו אם אתה מציע בדיקה ראשונית ללא עלות.

ולכן מי שחוזר לפנייה שלהם צריך לדעת איך לגרום להם לקבוע תור ולהגיע, ולהבין שזה שאותו בחור או בחורה השאירו פרטים לא אומר בהכרח שהם יקבעו תור ללא עבודת מכירה מקצועית.

לסיכום

אתה יכול להשתמש ברעיונות במאמר זה, חלקם או כולם, כדי ליצור אסטרטגיה רבת עוצמה לצמיחת הפרקטיקה שלך. אפילו יישום של חלק מהרעיונות האלה ישימו אותך לפני המתחרים ובדרך לצמיחה, מטופלים חדשים והרחבת העסק שלך.

בכל מקרה, אם יש לך שאלות כלשהן בנוגע לפרסום בפייסבוק, אינסטגרם וגוגל אתה מוזמן להשאיר פרטים לשיחת אסטרטגיה ראשונית ללא עלות וללא התחייבות.

רוצים שאעזור לכם לקדם את העסק שלכם בפייסבוק, אינסטגרם או גוגל?

השאירו פרטים ואחזור אליכם

יצירת קשר

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *