באיזו תדירות לפרסם עסק קטן ברשתות החברתיות?
כמה ומתי לפרסם מודעה שאנשים ישימו לב אליה ויזכרו?
האם יצא לכם לחשוב מה הופך חלק מהמודעות שאתם רואים ליעילות בעוד שמאחרות אתם פשוט מתעלמים?
האם אי פעם הרגשתם שיש כל כך הרבה פרסומות, כל כך הרבה מודעות שממש צועקות עליך, עד שבאמת לא יכולת להתייחס לאף אחת מהן באמת?
האמת היא שאנחנו כל הזמן מופגזים על ידי חברות שמנסות למכור לנו דבר כזה או אחר, או אתרים שמנסים לגרום לנו ללחוץ ולעבור לעמוד שלהם.
כל זה מספיק כדי לגרום לכל אחד להרגיש מוצף ומבולבל. אז מה אתם יכולים לעשות כדי שהמודעה שלכם תתבלט בין כל האחרות?
דיברנו בעבר על איך לכתוב ולעצב מודעות אפקטיביות על ידי ארבעת המרכיבים החשובים: תשומת לב, יצירת עניין, יצירת תשוקה או רצון וקריאה לפעולה. אבל איך גורמים למודעות שלנו לבלוט כשנראה שכולם עושים את זה?
ישנן כמה אסטרטגיות שבהן משתמשים משווקים כשהם מפרסמים שיכולות לעזור לגרום למוצר שלהם לבלוט מעל השאר. ובבסיס כולן מסתכמות בפרסום יותר מהמתחרים.
כך לפחות זה נראה לצרכנים. ובאמת המטרה של הפרסומות שלך היא שיראו אותה יותר אנשים רלוונטיים, ושיזכרו את המותג שלך יותר משל המתחרה שלך.
אבל גם כאן יש אסטרטגיות שונות ששווה להכיר ולנסות כדי לראות מי מהן מתאימה לכם יותר.

אסטרטגיה ראשונה: מסע שיווק מתמשך
זאת האסטרטגיה שהרוב משתמשים בה ואין בה שום דבר רע ויש עסקים או תחומים שזאת האסטרטגיה הנכונה היחידה.
במהות שלה מדובר בפרסום, כמה שיותר לפי התקציב וכל הזמן.
אם למשל יש לכם עסק של אינסטלציה או ביטוח ואתם מפרסמים בגוגל, אין ספק שאתם חייבים להיות שם כל הזמן בכדי שמי שמחפש ימצא אתכם כאשר הוא צריך אתכם.
זה אמנם יקר יותר, אבל חברות ועסקים שמשתמשים בשיטה זה נהנים מיותר מכירות או יותר תנועה, אבל זה לא השימוש היעיל ביותר בתקציב הפרסום לכל חברה.
אסטרטגיה שניה: אסטרטגיית האינטרוולים
אנשים שמשתמשים באסטרטגיה הזו מפרסמים בצורה אינטנסיבית לפרק זמן קצר, ואז לוקחים הפסקה. לאחר מכן, הם עושים עוד דחיפה פרסומית ואחריה הפסקה נוספת.
באופן מפתיע, אסטרטגיה כזו יכולה להיות יעילה באותה מידה כמו הפרסום הרציף.
הסיבה לכך היא שאנשים זוכרים מודעות שהם רואים לזמן מה. במיוחד מודעות שהם רואים לא מעט. הם לא צריכים מודעות חדשות כדי למשוך אותם לעסק. אם זה משהו שהם רוצים, אז הם יבואו כי הם עדיין חושבים על זה. חברות משתמשות באסטרטגיה הזו הרבה בכל צורה של מדיה. אז אם אתם אתר קטן שמחפש תנועה ויש לכם תקציב קטן אך סביר, חשבו על פרסום ממוקד ואינטנסיבי לפרקי זמן קצרים במדיה החברתית. זה ייצור יותר תנועה בעלות נמוכה יותר מאשר קמפיין שיווקי קטן אך מתמשך.
יש חברות שצריכות קצת פרסום מתמשך. יש הרבה מוצרים שיש להם תחרות רבה שבהם כל המתחרים מפרסמים והרבה. תחשבו למשל על חברות רכב. כל החברות הגדולות מפרסמות הרבה ולעתים קרובות, מה שאומר שמותג הרכב שתזכור כשאתה בא לקנות רכב הוא זה ששמעת עליו הרבה לאחרונה. אז מה שחברות אלה עושות לעתים קרובות הוא הכלאה של האסטרטגיה המתמשכת עם האינטרוולים.
חברות אלו מנהלות לא פעם קמפיינים שיווקיים קטנים יחסית, אבל אז הן עושות דחיפות ממוקדות של פרסום אינטרוולים. זה אומר שאם אתה שומע הרבה פרסומות לביטוח דירה למשל, סביר שתשמע לפחות אחת עבור ביטוח רכב, חיים, ובריאות. אבל, על ידי הפושים הממוקדים לסוג ביטוח מסויים, חברות אלה משיגות את הפרסום היעיל ביותר תמורת הכסף שהן מוציאות.
לסיכום
בקיצור, פרסום אפקטיבי פירושו דבר ראשון מודעות טובות, תוך הצגת המודעות מול הקהל הנכון בזמנים הטובים ביותר. ואם אינך רוצה שהמודעה שלך תהיה רק עוד אחת מאלף, אז כשמגיע הזמן לפרסם, נסה גם את שיטת האינטרוולים. ייתכן שזו הדרך היעילה ביותר לשימוש בתקציב הפרסום שלך.
אחרי הכל, פרסום זה מדע עם הרבה ניסוי, טעיה והסקת מסקנות, והוצאה גבוהה יותר לא תמיד שווה פרסום יעיל יותר.
רוצים שאעזור לכם לקדם את העסק שלכם בפייסבוק, אינסטגרם או גוגל?
השאירו פרטים ואחזור אליכם