18 טיפים להגדלת מכירות און-ליין לעסק קטן
למכירות יש תפקיד מרכזי בהצלחת העסק ובימים אלו הדומיננטיות והחשיבות של מכירות דרך האינטרנט (און-ליין) משחק תפקיד חשוב גם בעסקים שלא חשבו על כך לפני כן.
אבל מכירות ברשת יכולות להיות גם ההיבט המאתגר ביותר של ניהול עסק קטן ויכול לקחת זמן עד שתשלטו על התהליך של הזרמת תנועה לחנות האי-קומרס שלכם והפיכת התנועה הזאת למכירות.
יכול להיות שאתם רק מתחילים כעסק ברשת או שאתם מחפשים דרך להפוך את האתר שלכם מאתר שומם עם מעט או בלי מכירות למכונת מזומנים.
יהיו המטרות שלכם אשר יהיו, חשוב ללמוד כיצד להגדיל את המכירות המקוונות כדי לא רק להשיג יותר רווח אלא גם להבטיח את אורך החיים והצמיחה של העסק שלך. אבל איך בדיוק עושים את זה?
1. הבינו את קהל היעד שלכם
מחקר שוק הוא צעד חיוני להגדלת המכירות מכיוון שהוא מאפשר לכם להבין מה קהל היעד שלכם צריך ורוצה.
אם תדעו בדיוק מה אנשים מחפשים, יהיה לכם קל יותר להתאים אישית את מסעות הפרסום שלכם כדי לקבל סיכוי טוב יותר למשוך את האנשים הנכונים לעסק שלכם.
2. השתמשו בגוגל אנליטיקס כדי ללמוד כיצד לקוחות מוצאים את האתר שלכם
אם אתם רוצים להיות יעילים, אתם לא יכול להסתפק בניחושים לגבי איך אנשים מוצאים אותכם ברשת. במקום זאת, תזדקקו למדדים קונקרטיים שיתנו לכם תמונה ברורה של מצבכם מול המתחרים, כך שתוכלו להתאים את האסטרטגיות שלכם בהתאם.
גוגל-אנליטיקס נותן לכם את הכוח לדעת את החוזקות והחולשות שלכם, כדי שלא תבזבז זמן ומשאבים על אסטרטגיות מכירה שגויות.
3. מצאו את הצעת המכירה הייחודית שלכם
תחשבו על זה: אתם מתחרים מול אלפי אתרים אחרים שמוכרים את אותו מוצר. כדי להתבלט, חשוב שתזהו את הצעת המכירה הייחודית שלכם.
במה אתם שונים מהשאר? המידע הזה ייתן לכם יותר כוח ויכולת לשכנע לקוחות שקנייה ממכם היא ההחלטה הנכונה.
4. פשטו את חווית הלקוח
אנשים בימינו מוצפים בהצעות מכירות, פרסומות ואתרי אי-קומרס. לכן, אם אתם רוצים להגדיל את המכירות המקוונות, אתם צריכים לוודא שללקוחות שלכם תהיה את חווית הקניה הטובה ביותר האפשרית.
אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא לוודא שהאתר שלכם קל לניווט, מהיר ותמיד באוויר ללא תקלות או לפחות עם זמני השבתה לצורך תחזוקה ועדכונים מינימליים ככל האפשר.
אז חשוב לבחור חברת איחסון מהימנה ולהתאים את החבילה שלכם לכמות המבקרים היומית באתר בכדי להימנע מזמן עלייה איטי של האתר בסלולרי ובמחשב, ולהימנע מקריסת האתר מעודף מבקרים בשעות העומס.
5. התמקדו בשירות לקוחות
שירות לקוחות טוב הוא עדיין אחת מאסטרטגיות המכירה החשובות ביותר שבהן אתם יכולים להשתמש אם אתם רוצים להגדיל את המכירות.
אם הלקוחות שלכם מרוצים, אתה בונה איתם מערכת יחסים ארוכת טווח, מה שאומר קניות חוזרות והמלצות למשפחה וחברים.
6. הרשימו לקוחות חדשים עם מייל מעקב (פולואפ) מדהים
סביר להניח ששלחת אלפי מיילים ללקוחות פוטנציאליים ברשימה שלך. אבל האם אי פעם חשבת לשלוח להם מייל מעקב? אם אתה רוצה להשקיע באינטראקציה שלך עם לידים, מייל מעקב באמת יכול לעזור לך לגרום ליותר אנשים לנסות את המוצרים שלך.
זו גם דרך טובה להזכיר ללקוחות את המותג שלך והחלק הטוב ביותר הוא שאתה יכול להתאים אישית את המייל המעקב שלך בהתאם לתגובת הלקוח.
7. ספקו צ'אט באתר שלכם
בימים אלה, כל הלקוחות עוסקים באיזה ערך עסק יכול להביא להם. אם אתה רוצה ליצור שיחות משמעותיות שיעזרו לך להגדיל את המכירות המקוונות, חשוב לכלול תכונת צ'אט באתר שלך. זה יהפוך אותך לנגיש יותר לצרכנים בכל פעם שיש להם שאלות לגבי המוצרים שלך.
8. צרו תהליך תשלום פשוט
האם ידעתם שמותגי מסחר אלקטרוני מפסידים 18 מיליארד דולר בהכנסות מדי שנה בגלל נטישת העגלה? אם אתה רוצה להימנע מכך, חיוני לפשט את תהליך התשלום שלך.
כדי לעשות זאת וודאו שיש לכם את אמצעי התשלום הנכונים ושלקוחות לא צריכים לעבור הרבה שלבים לפני שהם יכולים להשלים את הרכישה שלהם.
9. בחרו את פלטפורמת המסחר האלקטרוני המתאימה לצרכים שלכם
בחירת פלטפורמת המסחר האלקטרוני הנכונה היא קריטית כאשר אתם לומדים כיצד להגדיל את המכירות המקוונות. פלטפורמה טובה תשפר את חווית הלקוח ותבטיח שאנשים שיבקרו באתר שלך יזכו לרכוש את המוצרים שלך בצורה הנוחה ביותר האפשרית.
10. אל תשכחו את ה- SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש)
קידום אתרים הוא עדיין המפתח לכל מסע מכירות מוצלח ואתם צריכים לעשות את זה נכון. אופטימיזציה של האתר שלך לא אמורה להסתיים רק ביצירת פריסה טובה ושימוש במילות המפתח הנכונות. אתם גם צריכים להציע ערך טוב מבחינת תוכן כדי לא רק לרצות את הצרכנים שלך אלא גם את מנועי החיפוש.
11. צרו תוכן
תוכן טוב יכול בקלות להיות אחת מהאסטרטגיות המוכרות ביותר שלכם מכיוון שאתם לא רק אומרים לאנשים לקנות את המוצר שלכם אלא גם מספקים להם תשובות לשאלות שלהם ופתרונות לבעיות שלהם. התוכן שלך צריך לחקור נושאים שונים בתוך הנישה שלך והוא צריך להיות מגוון כדי לשמור על העניין של קהל היעד שלך.
12. חוות דעת של לקוחות בדפי המוצר
תשעה מכל עשרה צרכנים (89%) אמרו שהם קוראים ביקורות לפני רכישת מוצר. המשמעות היא שלביקורות יש השפעה כה חזקה על החלטת הקנייה של לקוח, ולכן חשוב שתשימו ביקורות של לקוחות בדפי המוצר שלכם.
עודדו את הלקוחות שלכם להשאיר ביקורות על ידי יצירת כפתורי קריאה לפעולה בכל רחבי האתר שלכם. זה יאפשר לך לאסוף ביקורות אורגניות שיעזרו לצרכנים אחרים ללמוד יותר על המוצרים שלך מלקוחות אחרים.
13. השתמשו בעיצוב רספונסיבי
עיצוב רספונסיבי יכול לעשות הבדל עצום למכירות שלך אם הוא נעשה נכון. מכיוון שרוב הצרכנים בימינו גולשים באינטרנט באמצעות המכשירים הניידים שלהם, הכרחי לספק את הצורך הזה ולוודא שהאתר שלך רספונסיבי כך שניתן יהיה לצפות בו במסכים גדולים וקטנים כאחד.
14. הציגו את המוצרים שלכם עם תמונות באיכות גבוהה
תמונות טובות הן השקעה חכמה שתעזור להגדיל את המכירות כי זה יעזור להפוך את התוכן שלך לאטרקטיבי יותר וזו גם דרך מצוינת להציג את המוצרים שלך.
הקפידו לצלם תמונות באיכות גבוהה שיאפשרו ללקוחות לראות מה יש לכם להציע. חשוב גם לעדכן את תמונות המוצרים באופן קבוע כדי למנוע אכזבה של לקוחות שהם לא מקבלים את המוצר המוצג באתר שלך.
15. התחברו ללקוחות באמצעות שיווק במייל
שיווק בדוא"ל היא עדיין אחת מאסטרטגיות המכירה הטובות ביותר בעולם כיום, ומביאה החזר ROI מרשים אם היא נעשית נכון. אבל יותר ממכירה, שיווק בדוא"ל הוא דרך מצוינת עבורך ליצור אינטראקציה עם לקוחות ברמה אישית יותר, כך שיש לך את ההזדמנות לבנות איתם מערכת יחסים חזקה וארוכה.
שיווק בדוא"ל נחשב גם ליעיל יותר מבחינת העברת מידע חשוב מכיוון שהרבה אנשים עדיין מסתמכים על האימיילים שלהם כדי לדעת על האפשרויות שלהם בקשר למוצרים בהם הם מעוניינים.
16. שמרו על עלויות משלוח נמוכות ככל האפשר
כדי להיות תחרותי בשוק, עליך להציע עלויות משלוח סבירות עבור המוצרים שלך. זה חשוב במיוחד בימים אלה כאשר רוב האנשים מזמינים מוצרים באינטרנט, אבל הם עדיין היו רוצים לחסוך ככל שהם יכולים עם הכלכלה הנאבקת במגיפה.
כאשר עלויות המשלוח שלך נמוכות, אתה לא רק מפתה לקוח לבחור בך על פני המתחרים, אלא אתה גם נותן לעסק שלך הזדמנות לקבל הפניות, מה שיעזור לך לשמור על זרימת המכירות.
17. היו פעילים ברשתות החברתיות
אתם כבר יודעים שהמדיה החברתית היא אחד הכלים החזקים ביותר למכירות ושיווק. מאינסטגרם ועד פייסבוק, טיקטוק ואפילו טוויטר. המדיה החברתית מציעה במה ענקית עבורך לא רק להציג את המוצרים שלך אלא גם ללמוד יותר על הלקוחות שלך באמצעות מעורבות.
למעשה, 54% מהמשתמשים פונים אל המדיה החברתית כדי לחקור מוצרים, אז חשוב להפיק את המרב מהפלטפורמה הזו כדי שיותר אנשים יכירו את העסק שלך.
18. חברו את החנות המקוונת שלך לחשבונות מדיה חברתית
כמובן, ישנה חשיבות לשמירה על כל אסטרטגיות המכירה שלך מחוברות זו לזו. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא לחבר את החנות המקוונת שלך לחשבונות המדיה החברתית שלך.
כך תוכלו לקבל יותר תנועה לחנות שלכם וגם להגדיל את העוקבים שלכם ברשתות החברתיות. זה טוב להגדלת המכירות שלך ולבניית קהל עוקבים חזק יותר שיאפשר לך לבסס את עצמך כמוביל קהל בנישה שלך.
מסקנות
יש כל כך הרבה דרכים להגדיל את המכירות באינטרנט וזה לא משנה אם יש לך תקציב ענק או לא. למעשה, ההצלחה שלך לא תלויה לחלוטין בכמות הכסף שאתה מוכן להוציא על אסטרטגיות מכירה.
החוכמה כאן היא להבין את הצרכים שלך, להבין את הצרכנים שלך ולמצוא דרכים לתת מענה לצרכים האלה. אתם יכולים ללכת עם כמה אסטרטגיות במשולב, לאמץ את אלה החדשות או המסורתיות, וכך הדרך להשיג את התוצאות שהיית רוצה עבור העסק הקטן שלך סלולה לפניכם.
רוצים שאעזור לכם לקדם את העסק שלכם בפייסבוק, אינסטגרם או גוגל?
השאירו פרטים ואחזור אליכם