איך לבנות רשימת תפוצה שמוכרת ולהרוויח ממנה

לאחר שתקראו פוסט זה תבינו מה הדרך היעילה ביותר לבנות רשימת מיילים שתכניס לכם כסף כמעט בחינם וללא הרבה מאמץ.

אז איך לבנות ליצור רשימת דוא"ל משלך ולהפוך אותה למכונת רווחים או זרם של לקוחות חדשים?

צעד 1: לבחור תוכנת אימייל

לפני הכל חשוב שתבחר תוכנת דואר אלקטרוני. לא חסרות תוכנות טובות כאלה בתשלום וגם כאלה שאפשר להתחיל להשתמש בחינם. יש תוצרת כחול לבן ויש בינלאומיות שניתן להשתמש בהן, ביניהן, שלח מסר, רב מסר, אקטיב-טרייל בארץ שהן בין הגדולות או בין-לאומיות כמו מייל-צ'ימפ, קליק-פאנל ואוובר.

כולן טובות ויכולות להתאים לכם וזה נושא למאמר אחר עם מה כדי לכם להתחיל. בכל מקרה מה שחשוב זה שהתוכנה שבחרתם יכולה לעשות 3 דברים עיקריים:

  1. לשלוח מיילים ידניים למנויים
  2. לשלוח סדרת מיילים באופן אוטומטי לנרשמים
  3. אפשרות לתייג נרשמים ולחלק אותם לקבוצות

הכסף האמיתי בשליחת המיילים נמצא במיילים האוטומטיים הפסיביים שנשלחים לנרשמים בשמכם וממש יכולים להרוויח לכם כסף ולעזור לכם למצוא לקוחות חדשים בזמן שאתם ישנים.

ככל שתוכלו לנצל יותר את אסטרטגיית ההכנסה האוטומטית הפאסיבית הזאת תוכלו להרוויח יותר כסף, ובשביל זה מה שחשוב זה להבין איך השיווק בדוא"ל עובד.

מה שחשוב זה לשלוח ניוזלטרים פנטסטיים המשלבים חלק מזרמי ההכנסה שלכם.

צעד 2: צרו דף נחיתה וקריאה לפעולה

 יש כל מיני דרכים שבהן אתה יכול להביא תנועה לאתר שלך ואולי אתה מוביל אותה לדפי המכירה שלך או לתוכן שלך או לבלוג שלך, אבל אם אתה רוצה לבנות רשימת דוא"ל אתה רוצה להביא כמה שיותר תנועה לדף שמטרתו להכניס אנשים להירשם לרשימת תפוצה שלך.

לרוב התוכנות אימייל יש דרכים רבות לעודד אנשים להירשם לרשימת מיילים שלכם.

כמו למשל פופ-אפ שזה תיבת או טופס הרשמה שקופץ אוטומטית לנכנסים לאתר, או טופס מובנה שנמצא בראש כל עמוד או משהו כמו תיבה צפה בצד או אפילו דף נחיתה שלם שכל מטרתו להכניס אנשים לרשימת התפוצה שלכם.

אז כשאתה רוצה לבנות רשימת אנשים שיירשמו למיילים שלך, באופן זמני בחר להעביר את כל התנועה לדף שמטרתו להכניס אנשים לרשימה או כזה שיש בו פופ-אפ שמקדם כל מי שנכנס לאתר שלך ומציע לו להירשם (בהמשך נדבר איך לגרום להם להירשם).

בהמשך תוכל לשנות את זה בחזרה לדף הבית שלך, דף המוצרים או כל מיקום אחר שחשוב לך אבל בשלב זה הפנה אותם לפופ-אפ, עמוד מיוחד או אפילו לטופס מובנה שיהיה בראש כל דף שכל מטרתו שישאירו מייל כדי להיכנס לרשימה שלך.

החדשות הטובות הן שלא צריך להיות מתכנת מחשבים או בונה אתרים כדי לעשות את זה. לא חסרים כלים לפלטפורמות האתרים הפופולריות כמו שופיפיי ווורדפרס שיעשו את כל העבודה בשבילך, כל עוד אתה נרשם אליהם ומשתמש בהם.

הכלים האלה ישתלבו בצורה חלקה באתר שלך כדי לשכנע את הנכנסים לאתר או לדף שלך את המייל שלהם.

עשה את זה פשוט ככל האפשר

הדפים היעילים ביותר בלכידת האימיילים הם הפשוטים ביותר.

ככל שאתה גדל אתה יכול להשקיע מחדש את הרווחים בחזרה באתר ולהשתמש בכלים גדולים יותר ומשוכללים יותר, אך לעת עתה השתמש בדף נחיתה פשוט.

ככל שתהליך הרישום יהיה פשוט יותר, יהיה לך יותר נרשמים.

צעד 3: ליצור מתנה חינמית מדהימה ואיכותית

 אחת הטעויות הנפוצות ביותר שרוב האנשים עושים היא עם רשימת התפוצה שלהם היא ליצור ולשלוח להם מתנה משעממת ולא מושכת תמורת המייל שנתנו להם.

צריך להבין שבימינו, כשאנחנו מופצצים מכל כיוון במידע, פרסומות ומתנות חינמיות אנחנו חושבים פעמיים ויותר לפני שאנחנו נרשמים ונותנים למישהו רשות לשלוח לנו מיילים.

אז הימנעו ממתנות כגון: "הירשם כדי לקבל עדכונים בחינם" או הירשם כדי לשמוע מה עשיתי השבוע" או "הירשם כדי לקבל עדכון על הפוסט האחרון שלי באתר".

תבינו, זה לא מעניין אותם.

כמו כל אחד מי שאכפת להם ממנו זה הם, ולכן התכנים או המתנה החינמית שתשלחו צריכה לעזור להם ואפילו לשנות את חייהם לטובה.

ואם לא תשכנע אותם שהמיילים שלך יעשו את זה הם לא ירשמו.

באנגלית זה נקרא: WIIFM What's in it for me, או בעברית: מה יוצא לי מזה?

 זו שאלה שכל מי שנכנס לאתר או נרשם לרשימה שואל את עצמו.

אז הנה רשימה של 3 סוגי רעיונות: רעיונות רעים שיש להימנע מהם, רעיונות טובים ורעיונות נהדרים למתנה חינמית.

רעיונות רעים:

ניוזלטר שבועי: האדם הממוצע רשום לאינספור ניוזלטרים שבועיים שהוא אפילו לא פותח והוא ממש לא צריך עוד אחד.

 עדכונים בחינם: כבר יש את הכתובות של האתר שלך אליו הם יכולים להכנס, כך שזה שתשלחו להם עדכונים ממש לא ימשוך אותם.

גישה למאמרים האחרונים שעלו באתר: גם כאן אין להם שום ערך מוסף. אם הם רוצים הם יכנסו לאתר בלי שתשלחו להם מיילים.

רעיונות טובים:

 ספר אלקטרוני בחינם או פרק חינם מהספר שלך

 רשימת ספרים מעניינים בתחום שלך

דו"ח עם נתונים וגילויים חדשים ומעניינים מהתחום שלך

מקרה בוחן מעורר השראה או רלוונטי

עכשיו כמה רעיונות נהדרים:

רשימה קצרה ותמציתית של נתונים חשובים

קובץ PDF של שיעורים אישיים שלמדת במסע שלך

צ'יט-שיט, שזה רשימה או מדריך שנותן קיצורי דרך להצלחה בתחום שלך

 מדריך או אסטרטגיה של שיעורים שיעזרו להם

מה חשוב במתנה החינמית?

באופן כללי, קצר זה טוב.

לרוב האנשים אין זמן לקרוא ספר אלקטרוני או PDF של 200 עמודים או לראות סרטון באורך שעה, אז חשוב שתהיו קצרים ותמציתיים ותשאירו אותם עם טעם של עוד.

מניסיון אני יכול לומר ש PDF  קצרים עובדים טוב מאוד. הם זולים להכנה קלים לעיכול והבנה  ופופולריים ביותר בתחום המתנות החינמיות.

אני ממליץ להימנע ממתנה חינמית ארוכה שגם הסיכון שהיא תשעמם את הקוראים גדולה יותר.

 כל מתנה שתבחר להשתמש בה צריכה להכיל לפחות שתיים מתוך ארבע התכונות הבאות:

  •  שימושית
  •  משעשעת
  •  ייחודית
  • בעלת ערך

אין מה לעשות, צרכני המידע כיום מצפים להרבה מהתוכן שהם צורכים, במיוחד אם הם השאירו את המייל שלהם בשביל זה. יש אינספור ניוזלטרים וחשוב ששלך יבלוט.

 אז קח את הזמן להכין מתנה חינמית מדהימה ומרשימה, וזכור לא האורך קובע אלא האיכות והכי חשוב: שיצא להם משהו מועיל מזה!

צעד 4: סדרת מיילים ראשונה כקבלת פנים

שלב רביעי הוא להכין מייל או מיילים להכרות חזקים.

הלידים החמים ביותר שלך הם אלה שנרשמו לניוזלטר בדוא"ל שלכם ממש עכשיו.

הם בדיוק קיבלו החלטה להצטרף לרשימה שלך ולהקשיב למי אתה, מה אתה עושה ומה יש לך להגיד להם, ואתה רוצה לנצל הרגע הזה על ידי הזמנתם לאתר שלך או לגרום להם לקבוע איתך פגישה או שיחה טלפונית על ידי כך שתספר להם סיפור, ולא סתם סיפור אלא אופרת סבון מלאת עליות ומורדות, דרמה וחיבור אישי כך שכשהם קוראים את זה הם באמת מרגישים מחוברים אליך.

הראשון שהגה את הרעיון הזה הוא אדם בשם ראסל ברונסון שעשה מזה מליונים והוא המייסד של חברה בשם קליק-פאנל במיליונים, והוא מצא שסוג זה של אופרת סבון גורם לקוראים להתעניין לא רק בתוכן שלך, אלא בך עצמך כיוצר התוכן.

אז הנה סיכום פשוט של סדרת האימיילים שמרכיבים את אותה אופרת סבון:

יום 1

 להכין את הקרקע. המייל הזה מצייר התמונה של איפה היית בזמנים שהיה לך קשה, שנאבקת. לפני שידעת מה אתה עושה ומתמודד עם כל הבעיות שמגיעות עם תחילת העבודה בתחום שלך

 יום 2

הרבה דרמה וסיפור רקע.

 הדוא"ל הזה מתאר את הבעיה הגדולה ביותר שהתמודדת איתה, אותה בעיה שבסופו של דבר עזרה לך לגלות בדיוק מה המטרה שלך. במייל הזה גם תדבר על הקושי העיקרי שנתקלת בו ואיך היית נואש וחיפשת תשובות, ממש כמו הקהל שלך.

יום 3

הארה והדבר היחיד שהבנת שאתה צריך לעשות.

במייל זה תדבר על הדבר האחד שגילית שגרם לך לרצות להקים את העסק או האתר שלך. מה המסר שלך ומה הדבר שגרם לך לרצות לעזור לאנשים.

מה הבנת שאתה צריך לעשות.

 זכרו, כל אחד רוצה לדעת איך אתה או העסק שלך יכול לעזור לו, במה שהוא מתקשה, נאבק או רוצה. בחלומות ובשאיפות שלו. וזה לא משנה אם מדובר על מציאת זוגיות, פיתוח העסק, הילדים שלו, חיית המחמד שלו או המראה שלו.

יום 4

היתרונות הנסתרים.

 במייל הזה מספרים על כל הדברים הנפלאים והיתרונות הבלתי צפויים שקרו לך כאשר התחייבת למטרה שלך, מה הצלחת לעשות שלא הצלחת לעשות לפני כן, ואילו דברים אתה יכול לחוות עכשיו שלא יכולת בעבר.

יום 5

דחיפות ותוספת קריאה לפעולה.

 האימייל הזה דרך חיבור נהדרת למוצר או שירות שאתה רוצה למכור.

במייל זה הפוקוס הוא על מוצר או שירות הראשוניים שברצונך לגרום לקוראים שלך לקנות. כדאי להתחיל כאן במוצר או שירות קטן וזול יחסית שלקוראים שלך יהיה קל יותר לקנות במיוחד לאחר שהעברת אותם עם תהליך "אופרת הסבון" בסדרת המיילים הקודמים.

לסיכום שיטת אופרת הסבון

יש פתגם אנגלי שאומר: "עובדות מספרות וסיפורים מוכרים", אז אם אתה יכול למשוך את הקהל שלך ולגרום לו להיות מעורב בסיפור שלך ובמותג שלך, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהפכו למבקרים חוזרים ויגדילו את התנועה וההכנסות שלנו על ידי הגעה לאתר שלך, לתוכן נוסף שלך ברשתות החברתיות ובאופן כללי יישארו מעורבים בתכנים שלך לאורך זמן, כולל פתיחת המיילים הבאים שתשלח להם.

מוניטיזציה או איך מרוויחים מרשימת תפוצה

עכשיו, אחרי שעשית את כל זה, בואו נדבר על איך למעשה לייצר רווחים מרשימת הדוא"ל הזו.

 יש כל כך הרבה דרכים להרוויח כסף מרשימת דוא"ל ולא כולם יהיו מוכנים לקנות מוצר או להתחייב לשירות שלך בהתחלה.

 נכון, הם קשובים ומוכנים לשמוע את הסיפור שלך ולשמוע מי אתה אבל עדיין לא כולם מוכנים לקנות ממך או להפוך ללקוח ברגע זה.

 זה בסדר, כל מה שאנחנו רוצים לעשות לגבי הרוב שנמצא ברשימת התפוצה שלכם אבל עדיין לא מוכן לקנות זה לטפח אותם.

 לטפח אותם במהלך השבועות והחודשים הקרובים ולגרום להם להיות מעורבים לגרום להם לרצות להיות מעורבים.

אפשר לעשות זאת לדוגמא בשיתוף המלצות וביקורות של לקוחות מרוצים וסיפורים שלהם. וכך את או אתה הופכים מעוד עסק או שירות מעניין ומסקרן למישהו שהם באמת רוצים לעקוב אחרין, מישהו שהם מכירים את השם שלו ואת השירות שלו.

ככל שתטפחו את האנשים האלה יותר כך גדל הסיכוי שהם יהפכו למבקרים חוזרים וללקוחות ויגדילו את ההכנסה הכוללת שלכם.

דרכים ישירות לעשות כסף מרשימת התפוצה שלך

 יש הרבה דרכים ישירות שבהן אפשר להרוויח כסף מרשימת הדוא"ל שלך.

 אפשר לכלול פשוט לינקים ישירים למוצרים או השירותים שאתה מוכר.

אפשר לכלול קישורים למוצרים או תוכניות של כאלה שאתה עושה איתם שיתוף פעולה, כך שגם אם הם רוצים משהו שאין לך, עדיין תוכל להרוויח עמלה מהפניה.

אתה יכול להזמין אותם להשאיר טלפון כדי לקבל ממך שיחת ייעוץ ללא התחייבות כדי למכור להם את שירותיך טלפונית, דבר שיהיה הרבה יותר קל אחרי שהם עברו איתך תהליך ומרגישים שהם ממש מכירים ומחוברים אליך.

דרכים עקיפות לעשות כסף מרשימת התפוצה שלך

 יש גם הרבה דרכים עקיפות להרוויח כסף מרשימת הדוא"ל שלך.

אחת הדרכים הטובות ביותר היא פשוט לעשות סקר במייל ולשאול את הקהל שלך מה הם רוצים ממך, איזה סוג של תוכן, איזה סוג של מוצרים או שירות שקשור אליך ואולי אתה לא מציע כרגע הם רוצים כך שתוכל לשרת אותם בצורה הטובה ביותר. זאת דרך נהדרת להגדיל את סל המוצרים שלכם בקלות ולתת לאנשים מה שהם רוצים.

פעולה זו שותלת זרעים שצומחים עם הזמן ומגדילים את המעורבות של הקהל שלך איתך ועם האתר שלך.

לסיכום

 בניית רשימת תפוצה נשמע קשה ואולי בלתי אפשרי, והאמת שאם זה היה קל כולם היו עושים את זה.

ובאמת, לא אספר לכם סיפורים.

זה יכול להיות קשה למצוא מתנה חינמית טובה לתת כדי שאנשים ירשמו לרשימת תפוצה שלך.

 זה יכול להיות קשה לשמור על מעורבות הקוראים שלך ולגרום להם לפתוח את המיילים שלך ולהפוך בהמשך גם ללקוחות.

אבל כשחושבים על סוגי התנועה האחרים כגון תנועה אורגנית מגוגל או פייסבוק, אינסטגרם ושאר הרשתות החברתיות עם התנודות הבלתי נגמרות שלהם מבינים שרשימת דוא"ל יכולה לדאוג שתמיד תהיה לךכם תנועה מהימנה ועקבית בכל חודש.

אתם אלה ששולטים באימייל הזה והוא לא יכול להילקח ממכם.

כמה פעמים יוצרי תוכן ועסקים גילו שהשעו את החשבון שלהם, או שאולי שינוי אלוגריתם הוריד להם את מספר העוקבים או התנועה לאתר בעשרות אחוזים. חשבון עם עשרות ומאות אלפי עוקבים שלקח להם שנים לבנות.

עם רשימת דוא"ל אין את הפחד הזה. אתה בשליטה מלאה על זה ואם אתה יכול ללמוד איך לשמור על אלה שברשימה מעורבים יהיה לך קהל קוראים נאמן שירצה לקנות ממך כל הזמן.

רוצים שאעזור לכם לקדם את העסק שלכם בפייסבוק, אינסטגרם או גוגל?

השאירו פרטים ואחזור אליכם

יצירת קשר

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *