7 טעויות נפוצות במודעות פייסבוק שכדאי להימנע מהן
אתם מוציאים המון כסף על קמפיין מודעות בפייסבוק בתקווה לייצר הרבה לידים אך בסופו של דבר עם מעט או ללא המרות. נראה כאילו לקחתם את תקציב הפרסום שלכם וזרקתם אותו לפח.
זה נשמע לכם מוכר?
אתם לא היחידים!
עד 62% מבעלי העסקים הקטנים אומרים כי קמפיין המודעות שלהם בפייסבוק מעולם לא הביא להם אפילו חלק מהתוצאות הרצויות!
במאמר זה, נסתכל על 7 מהטעויות הנפוצות ביותר של מודעות פייסבוק שבעלי עסקים עושים וכיצד תוכלו להתחיל לעשות דברים אחרת מכאן ואילך.
1. היעדר יעדים עסקיים ברורים
הצעד הראשון להשגת הצלחה בכל קמפיין שיווקי הוא מטרה ברורה ומדידה ויצירת אסטרטגיה כדי להשיג אותה.
אם תהיה לכם מטרה ברורה, תוכלו לתכנן את האסטרטגיה הנכונה בהתאם למטרות שברצונכם להשיג.
למודעות פייסבוק יכולות להיות אחת מהמטרות הבאות:
- להגדיל את התנועה לאתר שלכם
- להגדיל את ההמרות או להוביל ישירים לדף נחיתה מסוים
- מבצע חד פעמי שיוביל למכירות מיידיות של מוצר מסוים
ברגע שתדעו מה היעד שלכם לפני תחילת הקמפיין תוכלו למדוד במדויק אם אתם מקבלים את התוצאות הרצויות. ואם הדברים לא עובדים כמתוכנן, תוכל להחליט להשהות או לשנות את הפרמטרים עבור מסע הפרסום שלכם במקום לבזבז כספים על משהו שלא עובד.
כיצד לקבוע מטרות ויעדים עסקיים
- הגדירו יעדים עם שותפים או התייעצו עם אנשים נוספים שאתם סומכים עליהם. כשדנים ביעדים שאתם רוצים להשיג במודעות עם שותפים עסקיים או עם בעלי עניין יש סיכוי טוב יותר שתגדירו יעדים שתוכלו להשיג.
- צרו תוכנית פעולה או אסטרטגיה לצד הגדרת היעדים. הגדרת יעדים בלי תוכנית פעולה לתהליך שתעשו על מנת להגיע ליעדים לא שווה הרבה. בדיוק כמו שלא תגדירו מטרה של טיול לחו"ל בלי לתכנן איך תעשו את זה, כמה כסף צריך לטיול, איך תגיעו לשם (טיסה מן הסתם) וכו'.
- הגדירו מדדי ביצוע מרכזיים (KPI). חשוב להגדיר יעדים שיענו על הצרכים המיידיים של העסק. יש הבדל גדול בין הגדרת יעדים לבין הגדרת יעדים נכונים!
אלו הן כמה מהיעדים הנפוצים ביותר שיש לעסק מבחינת השיווק בדיגיטל:
- מודעות מוגברת למותג
- מעורבות קהילתית מוגברת
- הגדלת מכירות ויצירת לידים
- יותר כניסות לאתר
- קבלת החזר גבוה יותר על ההשקעה במודעות (ROI) בפייסבוק
אם לא ברור לכם מה היעדים שלכם תוכלו להשתמש באחת מהדוגמאות שרשמתי כאן.
רוצים שאעזור לכם לקדם את העסק שלכם בפייסבוק, אינסטגרם או גוגל?
השאירו פרטים ואחזור אליכם
יצירת קשר
2. פרסום לקהל לא רלוונטי לעסק שלכם
ישנם מיליוני משתמשים בפייסבוק, ולכן יש סבירות גבוהה שהתוכן שלך ילך לאיבוד בין הכמות העצומה של תוכן המתעדכן בפייסבוק מדי יום.
משתמשי פייסבוק בארץ מעלים עשרות אלפי תגובות, תמונות ופוסטים כל יום, אם אתם פונים גם לשוק הבינלאומי המספרים מגיעים למליונים בכל יום.
תוסיפו לזה את מליוני העמודים העסקיים שקיימים בפייסבוק ורבים מהם מפרסמים על בסיס יומי כדי לנסות להגיע לאותו קהל שאליו אתם מכוונים.
אז בעצם כל מודעה שאתם מעלים מתחרה לא רק עם משווקים אחרים, אלא גם עם החברים, המשפחה והקולגות של הקהל שלכם, שגם מפרסמים על הפלטפורמה.
לכן, אם אתם לא ממקדים את הקהל שלכם כראוי, הסיכוי שהמודעות שלכם ילכו לאיבוד בזרם התוכן העצום הוא גבוה מאוד.
לשם כך, תחילה עליכם ליצור תוכן מרתק, אינטראקטיבי ועם הצעה טובה לקהל שלכם (מחיר טוב, הטבות, מוצר ייחודי מול המתחרים).
אחרי שיצרתם תוכן/מודעה טובה עליכם לבצע אופטימיזציה של המודעות שלכם כדי להגיע לקהל הנכון, אחרת זה יהיה בזבוז מאמץ וכסף, כי המודעה וההצעה הכי טובה בעולם לא שווה הרבה אם היא לא מוצגת לאנשים הרלוונטיים.
החדשות הטובות הן שלפייסבוק יש תכונות מובנות שיכולות לעזור לכם למקד לאנשים הכי רלוונטיים עבור העסק שלכם.
אלה כמה מנקודות המפתח שיש לזכור בעת הגדרת קהל היעד שלכם:
מיקום: חשוב שתמקד לקהל בהתאם לדברים כמו המדינה שלהם, המדינה, האזור בארץ או העיר. אתה יכול אפילו לייעל את זה עוד יותר כדי למקד לאנשים שעובדים באזור מסוים (ארוחה עסקית מישהו?)
דמוגרפיה: זה יכלול דברים כמו מין, גיל, מצב משפחתי, רמות הכנסה (כרגע לא זמין בישראל) וכו '.
תחומי עניין: בעת הגדרת קהל היעד, חשוב שתתחשבו בתחומי עניין. נניח שאתם מוכרים מצלמות, אתם יכולים להגדיר שמי יראה את המודעות שלכם הם אנשים שמעוניינים בצילום או באמנות.
מעורבות: זוהי דרך מעולה להעביר את התוכן שלכם לאנשים שמתקשרים אתכם דרך פייסבוק. הגדרת חשיפה לקהל מעורבות יכולה להיות לאנשים שאהבו לאחרונה, הגיבו או עקבו אחריכם ברשתות החברתיות.
התנהגויות: לפייסבוק יש כלי מיקוד שנקרא הפיקסל של פייסבוק. הפיקסל עוקב אחר התנהגות המשתמש באתר שלכם ומציג מודעות בפייסבוק בהתאם. זו דרך טובה למקד את המודעות שלך ביעילות. לדוגמא, אם מישהו ביקר באתר שלך לאחרונה, פייסבוק תציג בפניו מודעות שקשורות לאתר שלך, אם הוא ביקר במוצר ספציפי באתר פייסבוק תוכל להראות לו מודעה למוצר הזה ולמוצרים דומים שיש לך.
אופטימיזציה אוטומטית: לאחר שהגדרתם את האפשרויות לגבי קהל היעד , תוכלו להגדיר שפייסבוק תייעל עבורכם באופן אוטומטי את הקהל הזה.
טעות נוספת שרוב המשווקים עושים בעת בחירת הקהל היא פריסה לקהל רחב או צר מדי.
כדי למנוע טעות זו בעת יצירת המודעה שלך, ודאו שאתה מגדיר נכון את גודל הקהל שלך.
גודל הקהל בפייסבוק
במקום להגדיר מודעה שתגיע למיליוני או מאות אלפי אנשים, עדיף להגדיר אותה למספר מציאותי של אנשים שיעשו המרה ומעוניינים במוצר שלך. אתה יכול להשתמש באפשרויות הדמוגרפיות ותחומי העניין של המשתמשים כדי לצמצם גודל זה.
שים לב כי מצד שני, אם אתם מצמצמים מדי את גודל הקהל שלכם, ייתכן שפייסבוק לא תציג את המודעות או שהמחיר להצגתם יהיה מאוד יקר (מחיר ל 1000 חשיפות). לפייסבוק יש מחוגה שתראה לכם אם אתם בטווח הנכון.

בחירה בקהל הנכון ובגודל הנכון לא רק תגדיל את אחוזי ההצלחה שלכם אלא גם תוריד את עלויות הפרסום שלכם.
קהל דומה
בעת יצירת קמפיין מודעות חדש, אתם יכולים גם ליצור קהלים דומים. עם קהלים דומים, תוכלו להגיע לאנשים דומים לקהל שלכם בהתבסס על התנהגויות מסוימות שהוא מציג.
לדוגמה, אם יש לך רשימת לקוחות עבר או קיימים, אנשים שביצעו רכישות בעבר, או שהשאירו פרטים, עשו לכם לייק או מעורבים בדף פייסבוק שלכם או ביקרו באתר שלכם, תוכלו לבנות קהל של אנשים דומים, ואנשים אלה, יש סיכוי הרבה יותר טוב שיתעניינו במה שיש לכם להציע ויהפכו ללקוחות שלכם.
3. שימוש בסוג המודעה הלא נכון של פייסבוק
פייסבוק מציעה לכם פורמטים שונים של מודעות לבחירה. אבל, אתם צריך לדעת מי הקהל שלך כדי לדעת איזה פורמט מתאים להם.
אלו דוגמאות לכמה מסוגי המודעות הפופולריים ביותר:
- תמונות
- סרטונים
- קרוסלה (כלומר שימוש במספר תמונות או סרטונים במודעה אחת)
- מצגות
- אוספים (מודעה אחת שתציג את כל המוצרים שלך)
לצד אפשרויות מודעות אלה, ישנן גם דרכים שונות בהן תוכל למקם את המודעות שלך. תוכל לפרסם מודעות ב:
- מחשב
- נייד
- סרגל צד ימין
- ועוד אפשרויות
בהתאם ליעדים שלך, ישנן גם דרכים שונות להצגת המודעות ובחירה של מה אתה רוצה שיקרה כאשר גולש ילחץ על המודעה.
- מודעות ליד (LEAD): הן ישתמשו בטופס מאוכלס מראש בכדי לקבל את המידע של המשתמש.
- מודעות קישור (LINK) – למודעות אלו יהיה קישור בצורת כפתור המפנה לאתר שלך.
- מודעות מסנג'ר
- מודעות וואטסאפ
- מודעות הורדת אפליקציה
- ועוד…
כדי להבטיח הצלחה בקמפיין המודעות שלך, חשוב שתדע איזה סוג מודעה יעבוד הכי טוב עם המטרה שלך או מיקום המודעה שלך.
לדוגמא, למודעות שמופיעות למי שגולש במחשב יש אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר. הבעיה היחידה היא שהם יכולות להיות יקרות מאוד.
חשוב לבדוק מה עובד הכי טוב לקהל שלכם עד שתמצאו את האפשרות המתאימה ביותר עבורכם.
4. הזנחת המודעות שלך
אחת הטעויות הנפוצות ביותר של מודעות פייסבוק שרוב המשווקים עושים היא ליצור מודעות חדשות ולא להסתכל עליהן למשך שבועות.
אל תעשו את זה!
חשוב שתנתח את ביצועי המודעות שלכם על בסיס יומי.
חשוב לוודא שהקהל שלכם לא ימשיך לראות את אותה מודעה מדי יום. אם אינכם עוקבים אחרי המודעות שלכם, לא תדעו אם מסע הפרסום שלכם משיג את היעדים שהגדרתם.
אלה כמה מהדברים החשובים שכדאי לשים לב אליהם בקשר למודעות שלכם:
- תדירות הצגת המודעות
- שיעור קליקים
- אחוז האנשים שמקליקים על המודעה מסך אלה שראו אותה
- מספר הלידים שקיבלתם
- ביצועי מודעה לפי סוג ומיקום המודעות
- קליקים לפי סוגי עניין
מעקב אחר המודעות שלך באופן קבוע יעזור לכם לדעת אם עליכם לבצע שינויים במודעות, במיקומים בקהלים או בדברים אחרים.
אל תהיו חסר סבלנות. לאחר העלאת המודעות או ביצוע שינויים תנו למודעות לרוץ לפחות שלושה ימים לפני שאתם שוקלים לבצע שינויים.
5. שימוש במודעות למשפך מכירות בלבד
טעות נוספת במודעות בפייסבוק היא השימוש במודעה שלך רק כאמצעי למכור את המוצרים או השירותים שלך. זה כמו איש מכירות שדוחף את המוצר שלו מול פני הלקוח כל הזמן. איש לא אוהב איש מכירות כזה.
כדי להצליח במודעות פייסבוק, חשוב שתשתמש במודעות שלך כדי לספר סיפור שהצופים שלך יכולים להתחבר אליו. חשוב ליצור קשר זה כדי ליצור לידים שממירים.
חשוב ליצור מודעות הבונות אמון על ידי שיתוף סיפורי ההצלחה שלך, היתרונות שבשירות או במוצר שלך, המלצות, וכו'.
אתם יכולים אפילו לעלות את התפוצה של הפוסטים שלכם בפייסבוק באמצעות קידום ממומן בכדי להגדיל את טווח ההגעה שלהם. זה עוזר לשפר את המעורבות.
6. העדר הצגת היתרונות שלכם (הצעת הערך) בצורה ברורה
בכל הנוגע לשיווק, הצגת היתרונות שלכם היא אחד ההיבטים החשובים ביותר.
אם לא תעשו את זה, תזיקו לקמפיין שלכם.
הצגת היתרונות שלכם בצורה ברורה היא שתשכנע אנשים לעשות איתכם עסקים או להשתמש במוצר שלכם במקום של המתחרה. זה מראה בבירור מההתחלה אילו יתרונות אתם יכולים להציע להם.
למרבה הצער, במסעות פרסום רבים של פייסבוק, עסקים אינם טורחים להציג את היתרון שלהם ובמה הם עדיפים על המתחרים, או אפילו אינם יודעים זאת בכלל.
כדי לוודא שמודעת הפייסבוק שלך מציגה את היתרונות שלך בצורה ברורה, היא צריכה להכיל את הדברים הבאים:
- להיות ברורה וקלה להבנה.
- היא אמורה להציג אילו יתרונות או תוצאות יקבל המשתמש משימוש במוצר או בשירות שלך.
- היא לא כוללת סיסמאות חסרות משמעות.
הראה כיצד אתה שונה מהתחרות שלך. זה אמור לשכנע אותם מדוע עליהם להשתמש במוצר שלך במקום בשל המתחרים.
הצעת ערך ברורה עוזרת למותג שלך ליצור קשר עם הצרכן.
עליכם לבדוק אילו סוגי מודעות וקהלים יעבדו בצורה הטובה ביותר עם הצעת הערך שלכם כדי להבטיח החזר השקעה על פרסום (ROI) הגבוה ביותר.
7. הפעלת מודעות רבות מדי בתקציב קטן
אחת הטעויות הנפוצות שרוב העסקים עושים, במיוחד העסקים הקטנים היא יצירת חשבונות מודעות מורכבים מאוד עם יותר מדי מודעות, קבוצות מודעות וקמפיינים.
פעולה זו רק תפחית את היעילות ותביא לבלבול רב. אם יש לך חשבון מודעות מורכב מאוד, יהיה קשה לעקוב אחר כל מה שקורה.
כדי לנצל באופן מלא את האלגוריתם של פייסבוק, תצטרך לפחות 50-100 המרות לכל קבוצת מודעות בשבוע. כדי להשיג זאת, תזדקק לתקציב גדול כדי שפייסבוק תוכל להפעיל את המודעות שלך ביעילות.
אם ברצונך להשיג שיעור המרה של 20 שקל להרשמה (ליד), תצטרך להגדיר את התקציב שלך למינימום 140 – 160 שקל ליום. אז אם תרצה ליצור 3 קבוצות מודעות, תקציב הקמפיין שלך יסתכם בסכום של 500 ₪ ליום או יותר.
נסו להשקיע מינימום של 35 ₪ ליום על קמפיין עם קבוצת מודעות אחת ושתי מודעות. בדרך זו תוכלו לקבל מספיק מידע כדי לבצע שינויים לשפר את הפרסום שלכם, דבר שיביא ליותר המרות ולהחזר גבוה על ההשקעה שלכם בפרסום.
סיכום
כדי להשיג הצלחה עם קמפיין המודעות שלך בפייסבוק, אתם צריכים לוודא שאתם יוצרים קשר עם הקהל הנכון בצורה הנכונה.
חשוב לחקור את קהל היעד שלך ולשים לב לסוג המודעה שעובד הכי טוב.
פרסום בפייסבוק שנעשה בצורה נכונה יכול להביא לתוצאות מדהימות ולהוביל לצמיחה מהירה של עסק.
השתמשו בעצות אלה שהזכרתי במאמר זה והימנעו מלעשות את הטעויות הנפוצות שציינתי.
בהצלחה!