איך למצוא את המחיר המקסימלי שאתם יכולים לשלם להמרה בלי להפסיד כסף?
ראשית, מה זאת המרה?
המרה היא הפעולה שאתם רוצים שאנשים יעשו. יכול להיות שזה קניית מוצר, השארת פרטים לשיחה, קביעת פגישה, הרשמה לניוזלטר ובעצם כל פעולה שאתם מגדירים כהמרה. לרובנו זה יהיה משהו שמכניס לנו כסף או יכול להכניס לנו כסף. אז באתר אי-קומרס המרה תהיה רכישה, ולמאמן כושר או קוסמטיקאית קביעת תור לטיפול או אימון.
אחרי שהבנו את זה בואו נראה איך למצוא את המחיר המקסימלי שאנחנו יכולים לשלם להמרה בלי להפסיד כסף. או במילים אחרות, עלות האיזון להמרה.
בעסקים, עלות האיזון להמרה היא הנקודה שבה עלות רכישת לקוח חדש שווה להכנסה שנוצרה מאותו לקוח.
אז כדי לדעת כמה מקסימום אתם יכולים לשלם על כל המרה מה שצריך לעשות זה להכפיל את הרווח שיש לכם מהמוצר או השירות שאתם מוכרים בשיעור ההמרה שלכם.
שיעור ההמרה הוא אחוז האנשים שמבצעים פעולה רצויה, כגון ביצוע רכישה או הרשמה לשירות, מתוך המספר הכולל של האנשים שניתנה להם ההזדמנות לעשות זאת.
לדוגמא:
נגיד שהרווח שלכם על המוצר הוא 400₪ אחרי הוצאות, ואנשי המכירות שלכם מוכרים בממוצע ל- 1.5% מהפונים.
כדי לדעת כמה אתם יכולים לשלם על כל ליד כדי לצאת מאוזנים (לא להרוויח אבל גם לא להפסיד) צריך פשוט להכפיל 400 ב- 1.5% וזה יוצא 6₪.
בואו נסביר את זה בצורה פשוטה יותר:
מתוך 200 אנשים בממוצע 1.5% יקנו את המוצר שזה 3 אנשים, על כל אחד מהם תרוויחו 400₪ וסה"כ תרוויחו 1200₪ על כל השלוש.
כדי להשיג את אותם 200 אנשים צריך לפרסם, ואם הפרסום עולה בממוצע 6₪ לכל פונה זה אומר שתשלמו סה"כ 6₪ כפול 200 שזה גם שווה 1200₪.
כלומר סה"כ רווח = הוצאה על פרסום.
אם לדוגמא אתם עושים קמפיין פייסבוק וכל ליד עולה לכם 5₪ אתם כבר מורווחים, אם לעומת זאת כל ליד עולה לכם 6.1₪ אתם מפסידים כסף בפרסום וצריכים לראות איך מוזילים את המחיר לליד.
אז מה עושים?
על מנת להרוויח על הפרסום צריך לעשות כמה דברים:
- להגדיל את שיעור ההמרה, אז אם יש לכם דף מכירות, לראות איך לגרום לו להיות יותר ממיר. אם זה אנשי מכירות לראות איך הם יכולים למכור יותר, ואולי ליצור משפך שיווקי כזה שכל מי שמשאיר פניה או נכנס לאתר ולא קונה, נכנס לרשימת דיוור שדרכה אולי יקנה בפעם הבאה.
- הפחתת עלות הרכישה. לשפר כל הזמן את הקמפיינים הממומנים בפייסבוק, אינסטגרם, גוגל וכל מקום שאתם מפרסמים בו. כמו שראינו בדוגמא, גם אם אחוז ההמרה יישאר 1.5 אבל נצליח להוריד את המחיר להמרה ל- 5, נהיה ברווח.
מילה אישית: הבדיקה הזאת של עלות איזון להמרה היא ממש קלה אבל עדיין הרבה בעלי עסקים ואפילו משווקים מקצועיים לא עושים אותה ובעצם יורים באפלה, וכשיורים באפלה, אלא אם יש מזל, מפספסים, או במקרה הזה מפסידים כסף על הפרסום ואפילו לא מבינים למה.
רוצים שאעזור לכם לקדם את העסק שלכם בפייסבוק, אינסטגרם או גוגל?
השאירו פרטים ואחזור אליכם