מתכון 4 המרכיבים למודעה מנצחת בכל פעם מחדש

מה צריך כדי ליצור מודעה נהדרת?

אנחנו כל הזמן מופגזים בפרסומות. הם בטלוויזיה ועל שלטי חוצות שאנחנו חולפים על פנינו כל יום. הם אפילו נמצאים בכל המחשבים והטלפונים שלנו עכשיו. כאשר אתה הולך כמעט לכל אתר אינטרנט אתה הולך לראות מודעות מודבקות בכל מקום. אבל עד כמה המודעות האלה יעילות עבורך?

תחשבו על המודעה האחרונה שראיתם שמשכה את תשומת לבכם. למה הייתה המודעה? מה המודעה רצתה שתעשו? האם עשיתם את זה?

תחשבו על המודעה הזאת בזמן שאתם ממשיכים לקרוא ובטח תגלו שהיא מכילה את ארבעת המרכיבים למודעה מנצחת שנעבור עליהם.

ארבעת דברים המרכזיים שמודעה צריכה כדי להיות אפקטיבית נקראים בקיצור איידה ,AIDA שהן האותיות הראשונות באנגלית של ארבעת העקרונות האלה: Attention , Interest, Desire, Action.

דוגמא לפרסומת AIDA
"עוד מודעה למשקה שיבולת השועל שלנו
שלא נותנת לך שום סיבה לנסות אותו"

Attention  תשומת הלב

המודעה צריכה למשוך את תשומת הלב של אנשים. אתה יכול לעשות את זה באמצעות צבעים בהירים, או שאתה יכול לעשות את זה באמצעות צבעים רכים. אולי תעשה זאת באמצעות גופנים פשוטים ומילים מודגשות, או שתעשה זאת באמצעות תמונות בולטות. לא משנה מה תעשה, אתה צריך שהמודעה שלך תבלוט מהסביבה שלה.

Interest  עניין

אתה גם צריך למשוך את תשומת הלב של אנשים ולגרום להם להתעניין במה שאתה מציע. דרך מצוינת לעשות זאת היא לפנות לרגשות חזקים. הומור הוא דבר טוב. פחד הוא אחר. יש הרבה רגשות שעובדים. מצא אחד שמתאים לקהל שלך ולך איתו.

אתה יכול גם לעורר עניין על ידי ביצוע השוואה. השווה את מה שאתה מציע לכל מה שהלקוח שלך יכול לקנות במקום. יש הרבה דרכים לגרום לאנשים להתעניין. הדרך הנכונה לעשות זאת תלויה רבות במה שאתה רוצה שאנשים יעשו לאחר שהם רואים את המודעה שלך. פשוט תחשוב למה אנשים צריכים להתעניין במוצר שלך ולמצוא דרך טובה להציג אותו במודעה שלך.

Desire  רצון עז

יש כאן לא מעט חפיפה עם עניין. ככל שאתה בונה עניין של אנשים, אתה גם נוטע בהם רצון לעשות מה שאתה רוצה שהם יעשו. אבל לגרום למישהו לרצות לעשות משהו הוא רמה שלמה מעל פשוט לגרום לו להתעניין. אבל אותן טקטיקות שבהן אתה משתמש כדי לעורר עניין יכולה לעבוד גם כאן. שימוש ברגשות חזקים היא טקטיקה אחת נהדרת. פנייה לסיבה של אנשים היא אחרת. שוב, זה תלוי מה אתה רוצה שהם יעשו.

התחל במחשבה על מה אתה רוצה שאנשים יעשו ואז תחשוב מה יגרום לך לרצות לעשות את זה. הפעל את הרעיונות שלך על ידי חברים קרובים ובדוק אם הם חושבים שזה יעבוד. פרסום הוא רק לגרום לאנשים אחרים לעשות את מה שאתה רוצה שהם יעשו. אם זה יעבוד עליך, וזה יעבוד על החברים שלך, אז זה כנראה יעבוד על הקהל שלך.

Action  פעולה

צריך שתהיה לך קריאה לפעולה. זה המקום שבו אתה אומר לאנשים מה אתה רוצה שהם יעשו. זה יכול להיות ישיר כמו "עבור אל www.mywebsite.com והירשם לרשימת הדוא"ל שלי" או עדין כמו כתובת אינטרנט בפינה התחתונה, כל עוד הלקוח יכול לדעת מה הוא אמור לעשות.

ועכשיו לדוגמא שמאחדת הכל יחד

בואו נחזור למודעה של החלב שיבולת שועל.

קודם כל, החברה מעוררת את תשומת הלב של הצופה במודעה שכמעט כולה טקסט גדול עם פונט שמעורר תחושות של משהו טבעי ופשוט (עוד על כך בפוסט אחר), כאשר חוץ מזה יש תמונה של קרטון חלב.  זה כבר מושך את תשומת הלב של הצופים הרגילים לפרסומת שהתמונה היא המרכיב המרכזי בה.

לאחר מכן, הם מעוררים את העניין שלכם. הטקסט בגדול אומר: "עוד מודעה למשקה שיבולת השועל שלנו שלא נותן לך שום סיבה לנסות אותו". זה כמובן יוצר סקרנות וגם הרבה הומור עצמי על מודעות פרסומת. הרי לא נתקלים כל יום במודעה שאומר במפורש שהיא "עוד מודעה" ולא סתם, אלא שלא נותנת "שום סיבה לנסות את המשקה שלנו". וכך בפסיכולוגיה הפוכה הם יוצרים סקרנות לגבי המשקה הזה.

לאחר מכן יש את עניין התשוקה או הרצון (Desire), וזה נעשה עם התמונה, הרקע הלבן ואפילו הפונט של האותיות שכולן משדרות משהו טבעי ופשוט ועובדות על בלוטות הטעם בתת מודע של הצופה.

כעת נחזור לקריאה לפעולה. איך תדעו מה לעשות בפעם הבאה שאתם בסופר? במקרה זה, התשובה ברורה. הם לא צריכים איפה אתם יכולים לקנות את המשקה שיבולת שועל, מן הסתם בסופר הקרוב לביתכם. וכן גם התפקיד של תמונת הקרטון של המשקה בצורה ברורה, בלי דוגמנים מחייכים או ילדים שותים ונהנים, רק הקרטון משקה שגם הוא כולל גרפיקה פשוטה לכאורה עם אותו פונט של השלט. וכך המודעה עוזרת לכם לזהות את קרטון המשקה שלהם בקנייה הבאה בסופר השכונתי.

אם המותג שלכם לא מוכר ממש כמו החברה הזאת (ואני מניח שאין לך) אז גם אתם תצטרכו לדאוג שיהיה ברור מי אתם או מה המוצר שאתם מוכרים. הדבר האחרון שתרצו לעשות הוא לטרוח על מודעה חכמה ומושכת תשומת הלב, שמשאירה את הצופה תוהה מה אתם רוצים שהוא יעשה.

אם אתה רוצה שאנשים יירשמו לבלוג שלך, הפוך זאת לקריאה לפעולה. אל תכניס רק את כתובת האינטרנט שלך ותניח שהם יבינו שהם צריכים להירשם לרשימת הדוא"ל שלך.

אם אתם רוצים שאנשים ישאירו פרטים, הבהירו זאת במודעה שלכם.

אם יש לכם מוצר קוסמטי, אל תהיו רק ​​מודעה עם דגמים אטרקטיביים וכתובת אינטרנט או שם חנות. ודאו שאנשים יכולים לדעת מה אתם מנסים למכור להם.

המודעות שלכם זקוקות לארבעה דברים כדי להיות אפקטיביות. הם צריכות למשוך תשומת לב, הם צריכות לעורר עניין, הם צריכות להחדיר תשוקה, ואז הן צריכות לקרוא לפעולה. ראשי התיבות באנגלית הן AIDA אם זה עוזר לכם לזכור.

אם תדאגו לארבעת הדברים האלה במודעה שלכם ואז להציג אותה בפני האנשים הנכונים, זה יעבוד.

אז ודאו שאתם מתמקדים ב-AIDA בכל מודעה. אחרת, כנראה שאתם סתם מבזבזים את הכסף שלכם.

רוצים שאעזור לכם לקדם את העסק שלכם בפייסבוק, אינסטגרם או גוגל?

השאירו פרטים ואחזור אליכם

יצירת קשר

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *